در گفت‌وگو با پانا بررسی شد

روایت روزنوشت‌های یک سرباز شهید

تهران (پانا) -کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت «روایت ناتمام زیبای خط خطی» برگرفته از قصه‌ای واقعی و روایت روزنوشت‌های سرباز شهید قربانزده از روزهای ابتدایی حضور در جبهه تا روز شهادتش است.

کد مطلب: ۱۳۳۹۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
روایت روزنوشت‌های یک سرباز شهید

بهاره کاظمی تهیه‌کننده و کارگردان رادیوتئاتر «روایت ناتمام زیبای خط خطی» نوشته اصغر خلیلی که از استان قزوین در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، به پانا گفت:«این اثر جزو دو اثری بود که به طور مستقیم از جشنواره تئاتر مقاومت به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کرد. رادیو تئاتر «روایت ناتمام زیبای خط خطی» یک داستان فانتزی دارد و از دو داستانک تشکیل شده که یکی سرگذشت سربازی در جبهه است و بخش مهم دیگر داستان، گفت و گوی میان پلاک و دفترچه‌ای است که بعد از ۳۰ سال کشف شده و این دو در یک نمایشگاه زبان باز کرده و با یکدیگر صحبت می‌کنند.»

وی افزود: «من وظیفه خودم می‌دانستم بعد از سی سال گوشه‌ای از زندگی شهید قربانزاده را روایت کنم. سربازان مظلوم واقع شده‌اند و دفترچه شامل روزنوشت‌هایی از شهید بزرگوار در جیب پیراهن او بعد از سال‌ها پیدا می‌شود و روایت‌هایی از روز اول حضورش در جنگ تا شهادتش را دربرمی‌گیرد که در قالب رادیوتئاتر آورده‌ایم.»

وی درباره فرآیند تمرینات این اثر توضیح داد: «ما در طولانی مدت برای این کار تمرین کردیم. مجموعا سه ماه برای جشنواره رادیوتئاتر شیراز و فجر تمرین داشتیم.»

وی درباره فعالیت‌های خود توضیح داد: «من دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی عمومی هستم و مدرک کارشناسی تئاتر هم دارم. به نظرم روانشناسی به بازیگری بسیار کمک می‌کند٫ از سال ۸۶ تئاتر کار می‌کنم و تهیه‌کنندگی، کارگردانی و بازیگری تئاتر فعالیت دارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار