اعلام سردترین مناطق کشور در 6 سال گذشته

تهران (پانا) - دمای هوا در چهار ایستگاه هواشناسی واقع در خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان در ماه جاری شکسته شد و تا ۲۳.۵- درجه سانتیگراد کاهش یافت این در حالیست که طی 6 سال گذشته برخی استان‌ها حتی دمای ۴۳- سانتیگراد را تجربه کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۳۹۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اعلام سردترین مناطق کشور در 6 سال گذشته

بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی کشور، کمینه دمای استان خراسان رضوی - سرخس در سال ۸۶ حدود ۱۹.۸- سانتیگراد ثبت شده بود این در حالیست که در روز ۲۳ دی‌ماه با دمای ۲۳- رکورد کمینه دمای خود را شکست. ایستگاه هواشناسی چناران در خراسان رضوی نیز در این تاریخ با ثبت کمینه دمای ۲۳.۵- سانتیگراد از رکورد کمینه دمای خود در سال ۸۶ که ۲۲- درجه سانتیگراد بود عبور کرد.

استان سیستان و بلوچستان- زابل نیز ۲۴ دی‌ماه با کمینه دمای ۱۱.۲- درجه سانتیگراد از رکورد کمینه دمای خود در سال ۸۶ با دمای ۱۰- درجه سانتیگراد عبور کرد. ایستگاه زهک نیز با ثبت دمای ۹.۵- در ۲۴ دی ماه رکورد کمینه دمای خود را در سال ۸۶ با دمای ۸.۲ سانتیگراد شکست.

لازم به ذکر است طی 6 سال اخیر نیز برخی استان‌ها سردترین دمای کشور را تجربه کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به گیلانغرب کرمانشاه با دمای ۴۳.۵- درجه سانتیگراد در ۱۹ آذر ۱۳۹۹، فیروزآباد اردبیل با دمای ۳۸.۹- سانتیگراد دراول دی ۱۳۹۹، ازنا در لرستان با دمای ۳۱.۸- درجه سانتیگراد در ۷ اسفند ۱۳۹۷، سرآرود کرمانشاه با دمای ۳۱.۴- درجه سانتیگراد در ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، سراب آذربایجان شرقی با دمای ۳۰- درجه سانتیگراد در ۴ بهمن ۱۳۹۹ و ورزقان آذربایجان شرقی با دمای ۲۹.۷- در ۹ بهمن ۱۳۹۶ اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار