معاون فعالیتهای دانشآموزی سازمان دانشآموزی فارس:
مدل نوین تربیتی سازمان دانش آموزی قابل الگوگیری برای سایر نهادهای تربیتی است
شیراز (پانا) - معاون فعالیتهای دانشآموزی سازمان دانشآموزی فارس، با تاکید بر اینکه در فضای تربیتی نمیتوان سلیقهای عمل کرد و باید مدل تربیتی وجود داشته باشد، گفت: حرف از تاثیرگذاری بر دانشآموزان است که میتواند به صورت دومینو بر روی سایر دانشآموزان هم اثر بگذارد و معتقدیم مدل نوین تربیتی ارائه شده در سازمان دانش آموزی قابل الگوگیری برای سایر نهادهای تربیتی است.
![مدل نوین تربیتی سازمان دانش آموزی قابل الگوگیری برای سایر نهادهای تربیتی است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTQ3MDE5Zgo3/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTH82XNZ8BdvpIsAIKXaKdntA,,/MTQ3MDE5Zgo3.jpg)
بهنام رازقی امروز در گردهمایی سالانه مسولان سازمان دانشآموزی فارس که در تالار ملاصدرای باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شده بود، گفت: در حالیکه سازمان دانش آموزی استان فارس بیشترین آمار جذب دانش آموزان را در کشور دارد، اما تاکید ما بر کیفیت بخشی به فعالیتها است و برای تمام افراد جذب شده متناسب با بوم منطقه در راستای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب باید برنامهریزی و هدفگذاری شود.
وی با اشاره به اینکه انتقال تجربیات موفق یکی از راههای پیشرفت و دستیابی به موفقیت است، از مسوولان مناطق خواست تا از ظرفیت روسای ادارات به عنوان رئیس شورای برنامه ریزی سازمان در مناطق و شهرستانها استفاده کنند و برنامهریزی به منظور برگزاری جلسات ماهانه انجام شود.
وی ادامه داد: معتقدیم رئیس سازمان دانشآموزی زمانی موفق است که با شناسایی مربیان کارآمد اقدام به کادرسازی کند و بر مبنای مخاطب سنجی و نیازهای دانش آموزان با همکاری مربیان سازمان که ستونهای سازمان و سرمایههای سازمان هستند برای انجام فعالیتها برنامهریزی شود.
وی با اشاره به آیین رونمایی از افقنگار برنامه راهبردی سه ساله سازمان دانشآموزی فارس، گفت: دراین برنامه اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با رویکرد تحولی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین و متناسب با بوم منطقه ترسیم شده است.
وی با تاکید بر اینکه در فضای تربیتی نمیتوان سلیقهای عمل کرد و باید مدل تربیتی وجود داشته باشد، گفت: حرف از تاثیرگذاری بر دانشآموزان است که میتواند به صورت دومینو بر روی سایر دانشآموزان هم اثر بگذارد.
رازقی ادامه داد: امروزه فضای سواد در شش مقوله خلاصه می شود که یکی از آن سواد رسانه است و حرکت از یک جامعه صنعتی به اطلاعاتی نیازمند سواد است که در این راستا مرکز فضای مجازی سازمان دانشآموزی و مدرسه فضای مجازی این سازمان برنامهریزی در راستای ارتقای سطح سواد رسانه دارد.
وی افزود: از آنجا که امروزه سبک زندگی ما و تربیت دانشآموزان ما عمدتا در دنیای دیگری با عنوان فضای مجازی در حال شکل گیری است، شناخت این فضا و مسلح شدن نسبت به خطراتی که این فضا دارد از اولویتها است و اگر دانشآموزان ما تفکر استدلالی و انتقادی داشته باشند، میتوانند از خود در این فضا مراقبت کنند و توانمند شوند.
وی گفت: ما به دنبال ایجاد تشکیلات درون مدرسهای در مدارس تمام تشکیلاتی هستیم و برنامهها در این مدارس باید کاملا تشکیلاتی و بر مبنای تربیت اجتماعی دانشآموزان باشد.
معاون فعالیتهای دانشآموزی سازمان دانشآموزی فارس، با اشاره به اهمیت نقش مربی و معلم در تعلیم و تربیت خواستار دعوت و استفاده از ظرفیت تمام معلمان توانمند و همراه در فضای اعتقادی شد.
وی با تاکید بر اینکه در افق نگار راهبردی برنامه 3 ساله سازمان دانشآموزی در موضوعات مختلف از جمله سوادرسانه، شور و نشاط با محوریت برگزاری اردوهای مختلف، قهرمان من، مدرسه پیشتاز، میدان دوپینگ و نوجوانان حرم با محوریت پیوند بین دانشآموزان و سه شهید حرم شاهچراغ (ع) توجه شده است، گفت: در این برنامه سعی شده است تعادل در تمام برنامهها با رویکرد تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در نظر گرفته شود و پذیرای دریافت تمام تجربیات شما در این مسیر هستیم.
ارسال دیدگاه