نامگذاری میادین و خیابان های کشور به نام زنان شهیده

تهران (پانا) - مشاور امور بانوان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از نامگذاری میادین و خیابان های کشور به نام زنان شهیده خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نامگذاری میادین و خیابان های کشور به نام زنان شهیده

لاله افتخاری در نشست خبری ششمین همایش بین‌المللی بانوی مهر با بیان اینکه پنجمین همایش بانوی مهر در سال گذشته و در قم برگزار شد، اظهار کرد: ششمین دوره این همایش ۲۸ دی در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

افتخاری با بیان اینکه این همایش یکی از فعالیت‌های اتحادیه جهانی زنان مسلمان است، گفت: این اتحادیه در دهه ۹۰ با هدف همگرایی و بررسی ظرفیت‌های زنان در جهان اسلام تأسیس شد.

مشاور امور بانوان رئیس کمیته امداد افزود: خواستگاه این اتحادیه مجمع تقریب مذاهب جهانی بود که طرفیت‌های بانوان در داخل و خارج را شناسایی و آن‌ها را در جهت پیشبرد اهداف اتحادیه به‌کارگیری می‌کند.

وی افزود: همگان دیدیم که استکبار و نظام سرمایه‌داری در حوادث اخیر چطور زن را به نام آزادی به میدان آورد اما هویت و گران‌قدری او را زیر سوال بردند.

افتخاری با بیان اینکه این همایش علاوه بر ایران اسفندماه در عراق برگزار خواهد شد، گفت: هدف این همایش بستر سازی برای رسیدن به تمدنی است که حضرت زهرا (س) بر آن تأثیرگذار است.

مشاور امور بانوان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: در روز همایش برخی خیابان‌ها و میادین شهر تهران و سراسر کشور به نام زنان شهیده نامگذاری خواهد شد.

در ادامه این نشست طیبی؛ دبیر علمی همایش بین‌المللی بانوی مهر گفت: شعار امسال این همایش که ششمین دوره آن برگزار خواهد شد، جمعیت؛ ترویج فرهنگ مادری با تکیه بر سیرت حضرت فاطمه زهرا است.

وی گفت: تحولات جمعیت؛ فرصت‌هخا و تهدیدهای تمدن نوین اسلامی، ازدواج آسان و پایدار، تحقق تمدن نوین اسلامی، مادر فاطمی؛ چالش‌ها و راهکارهای تربیت نسل تمدن ساز، آثار افزایش جمعیت بر سلامت مادر، خانواده و جامعه، نقش پویایی و جوانی جمعیت در تحقق تمدن نوین اسلامی، افزیاش جمعیت و توانمندسازی اقتصادی خانواده، تأثیر اسناد بالادستی بر بالندگی مادر فاطمی و افزایش جمعیت، تأثیر رسانه و فضای مجازی بر تحولات جمعیت و مادر فاطمی و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت از محورهای این همایش است.

طیبی با تاکید بر اینکه شورای سیاست گذاری این همایش ۲۱ نفر از فرحیختگان از کشورهای کویت، بحرین، لبنان، پاکستان، افغانستان و … تشکیل دادند، گفت: تاکنون دو هزار اثر پژوهشی از جمله مقاله، کتاب، پایان‌نامه، طرح پژوهشی و دو هزار اثر فرهنگی هنرهای تصویری، تجسمی، موسیقی، ادبیات رسانه و طرح فرهنگی توسط دبیرخانه این همایش دریافت شده است؛ بیشترین آثار توسط آقایان و از ۲۸ استان و ۱۴ کشور به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده است.

وی گفت: در این همایش بیش از هزار نفر حضور دارند که از این تعداد میزبان ۷۰ مهمان خارجی از کشورهای مختلف خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار