فرماندار جلفا خبر داد:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق روستایی جلفا

تبریز (پانا) - فرماندار جلفا از پرداخت تسهیلات کم‌بهره به کارآفرینان و روستاییان جویای کار با هدف ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق روستایی جلفا

اسماعیل عطاپور در نشستی با دهیاران و شورا‌های روستایی جلفا گفت: با رایزنی و امضای تفاهم با بنیاد برکت استان برای رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال دانش بنیان به روستائیان جویای کار در قالب تعاونی‌های تولیدی، تقویت صنایع دستی و کارگاه‌های خانگی بین ۱۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره با اقساط و بازده زمانی ۵ تا ۷ ساله پرداخت می‌شود.

وی میزان تسهیلات تخصیص یافته به این شهرستان را از اعتبارات ماده ۱۶ بیش از ۵۱ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: دهیاران و شورا‌های اسلامی زمینه را برای بهره‌مندی روستاییان واجد شرایط از این تسهیلات فراهم کنند.

فرماندار جلفا به قابلیت‌های سرمایه گذاری و تولید و اشتغال در روستا‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: بومگردی، تولیدات کشاورزی و صنایع دستی از جمله مواردی است که سرمایه گذاری در این حوزه بازدهی و سوددهی بالایی خواهد داشت.

عطاپور اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت، بحث محرومیت زدایی و توجه به اقشار آسیب‌پذیر است که باید از تسهیلات در نظر گرفته شده به نحو شایسته‌ای در شهرستان استفاده شود.

وی اضافه کرد: نهاد‌های فراوانی با ماموریت‌های متفاوت در این بخش فعالیت می‌کنند، از بهزیستی و کمیته امداد گرفته تا سازمان‌های مردم نهاد که هر کدام تلاش دارند با سیاست‌های خود رنگ و بوی محرومیت را از چهره جامعه بردارند، اما دهیاران هم در تحقق این برنامه‌ها نقش مهمی دارند.

تسهیلات تبصره ۱۶ مربوط به اشتغال، مسکن، فرزندآوری، درمان بیماران صعب‌العلاج و همچنین حمایت از خوداشتغالی افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی است و دولت با توجه به اهمیت تسهیلات تبصره ۱۶ تقویت ارکان اصلی خانواده را در دستور کار خود قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار