در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

دانش‌آموزان از نوع برخورد کادر مدرسه با انرژی الگو می‌گیرند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید در مدارس محتوای درسی مستقلی به موضوع مصرف بهینه انرژی بپردازد، عنوان کرد که در مدارس دانش آموزان به‌صورت عملی از نحوه برخورد کادر مدرسه با انرژی الگو می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۳۳۸۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان از نوع برخورد کادر مدرسه با انرژی الگو می‌گیرند

یکی از نوستالژی‌های دهه شصتی‌ها تعطیلی مدارس به دلیل بارش حجم زیاد برف بود و حالا با گذشت چهار دهه دانش‌آموزان این روزها با تعطیلی مدارس به دلیل نبود انرژی گرمایی خاطره‌سازی می‌کنند آن‌هم در کشوری که با منابع نفتی و گازی‌اش در دنیا حرف برای گفتن دارد. ماجرای کمبود انرژی این روزها حتی گریبان کشورهای غنی خاورمیانه ازجمله ایران را هم گرفته است و حالا باید برای درست و بهینه مصرف کردن آن تدبیری شود.

کارشناسان حوزه انرژی عنوان می‌کنند که آموزش صرفه‌جویی در مصرف انرژی باید از همان کودکی نهادینه شود و بس.

استفاده از مشورت متخصصان برای تولید محتوا در حوزه صرفه‌جویی انرژی

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید روی موضوع آموزش مصرف انرژی ورود کند، اظهار کرد: «گام اول سرمایه‌گذاری روی این موضوع این است که جمعی از متخصصان و کارشناسان حرفه‌ای حوزه انرژی برای گرفتن مشورت دعوت شوند و راهنمایی کنند که آموزش و پرورش چگونه می‌تواند برنامه‌ریزی مناسبی برای آموزش مؤثر صرفه‌جویی در مصرف انرژی داشته باشد.»

جای خالی مرکز تخصصی آموزش صرفه‌جویی و مصرف بهینه انرژی

بیگی‌نژاد اظهار کرد: «در واقع جای خالی یک مرکز آموزشی با موضوع صرفه‌جویی و مصرف بهینه انرژی در سیستم آموزش و پرورش خالی است. آموزش مصرف بهینه انرژی در برخی از استان‌ها به قدری ضرورت دارد که نباید از آن غافل شد. برای مثال استانی که پالایشگاه و نیروگاه دارد چرا نباید شهروندانش در حوزه اهمیت انرژی آموزش دیده باشند.»

نوع رفتار کادر مدرسه در برخورد با انرژی الگوسازی است

بیگی‌نژاد با تأکید بر اینکه یک واحد درسی مستقل در حوزه مصرف انرژی در آموزش و پرورش باید راه‌اندازی شود، عنوان کرد: «در کنار اینکه محتوای درسی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود نوع رفتار کادر مدرسه و نحوه مصرف انرژی‌شان می‌تواند برای دانش‌آموزان الگو شده و درون آن‌ها نهادینه شود.»

وی افزود: «ما در مدارس دانش‌آموزانی را داریم که در آینده خودشان سیاست‌گذار می‌شوند و اگر در سن پایین موضوع اهمیت جایگاه انرژی در ایران برای‌شان جا افتاده باشد که هیچ، وگرنه در بزرگسالی با ارائه برنامه‌های سردرگم زمینه هدررفت بیشتر منابع انرژی این سرزمین را فراهم خواهند کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار