در اولین جلسه هم اندیشی مراکز مشاوره و پیوند شهر تهران مطرح شد:

خانواده متعادل و سالم در ایجاد جامعه سالم نقش بسزایی دارد

تهران (پانا) - در جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی مراکز مشاوره پیوند تهران، به میزبانی آموزش و پرورش منطقه ۲ عنوان شد خانواده متعادل و سالم در ایجاد جامعه سالم نقش بسزایی دارد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

در این جلسه که با حضور وجیهه اله پرویزی، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و کارشناس مسئولان مشاوره و مدیران مراکز مشاوره پیوند مناطق ۱۹ گانه تهران برگزار شده بود علی عزتی مدیر آموزش و پرورش منطقه دو ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه اظهار کرد: منطقه۲، یکی از مناطق خاص شهر تهران و کشور است که اقلیم های گوناگون جعرافیایی، انسانی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی دارد که این ویژگی خاص کار معلمان، مدیران مدارس و به ویژه کارشناسان مشاوره و فرهنگی و تربیتی را سخت و خاص کرده است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نمادهای بکار رفته در آرم و لوگوی جدید منطقه تسریع کرد: در این لوگو نمادی از گام دوم انقلاب، در کنار چهار نهاد منزل، مدرسه، مسجد و محله که در شکل گیری شخصیت آینده سازان ما نقش دارند نشان داده شده است. باید شخصیت های تاثیر گذاری چون، مادر و معلم به عنوان عامل انتقال ویژگی های مثبت انسان ساز و متربی و مردم بعنوان محصول این فرآیند مد نظر قرار گیرد.

در ادامه پرویزی، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران، با بیان اینکه که خانواده متعادل و سالم در ایجاد جامعه سالم نقش بسزایی دارد، گفت: مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده شهر تهران با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص، فضا و تجهیزات مناسب با نظارت انجمن اولیا و مربیان، به خانواده های دانش آموزان، خدمات راهنمایی و مشاوره لازم را ارائه می دهند.

وی ضمن اشاره به این که در سطح شهر تهران 19 مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده فعال، آماده خدمت به خانواده های دانش آموزان هستند، افزود: هدف اصلی این مراکز ارائه خدمات تخصصی مشاوره خانواده تحصیلی، تربیتی و ... به خانواده های دانش آموزان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کمک به سلامت روانی خانواده ها، دانش آموزان و در نتیجه جامعه است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان پایتخت، یکی از وظایف این مراکز را برگزاری کارگاه های مشاوره گروهی، جلسات پرسش و پاسخ جهت ارتقای آگاهی های تربیتی اولیای دانش آموزان برشمرد و ادامه داد: برنامه ریزی برای تحکیم و تعالی خانواده در سالم سازی جامعه و مخصوصا رشد نسل جوان جامعه از دیگر اهداف مهم این مراکز است.

شایان ذکر است، مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده با تصویب شورای عالی انجمن اولیا و مربیان از سال 1371 رسما آغاز به کار کرده که از مهمترین وظایف آن می توان کمک به حل مسائل و دغدغه های خانواده ها، موضوعات تحصیلی و تربیتی فرزندان، از طریق ارائه خدمات مشاوره اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار