استاندار کهگیلویه و بویراحمد جزئیات تعطیلی این استان را تشریح کرد

یاسوج (پانا) - استاندار کهگیلویه و بویراحمد جزئیات تعطیلی این استان به‌علت بارش برف سنگین، یخبندان و کاهش دما را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد جزئیات تعطیلی این استان را تشریح کرد

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در جلسه ستاد بحران اظهار کرد: به دلیل شرایط جوی، بارش برف سنگین، یخبندان و کاهش دما امروز ادارات شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون و بخش‌های چاروسا و دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه به جز دستگاه‌های خدمات رسان تعطیل خواهند بود.

وی گفت: همچنین روز پنجشنبه نیز به خاطر وضعیت گاز و صرفه جویی در مصرف گاز، کل استان کهگیلویه و بویراحمد به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان تعطیل است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تعطیلی مدارس طی فردا خاطرنشان کرد: مدارس شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به استثنا دانش آموزانی که آزمون هماهنگ سراسری دارند، تعطیل خواهند بود و کلاس‌های آنها بصورت مجازی و غیرحضوری برگزار خواهد شد.

احمدزاده در رابطه با مدارس مناطق گرمسیری استان تصریح کرد: مدارس مناطق گرمسیری این استان فردا برقرار است.

وی با اشاره به وضعیت قطعی برق و در پی آن قطعی آب و ارتباطات در مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: قرار ما با مدیران متولی این نبود که با این وضعیت مواجه شویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از صبح تاکنون از استان بدون کمک از استان‌های همجوار دستگاه های خدمات رسان استان با تمام توان و امکانات خود تلاش کردند تا به مردم خدمات رسانی کنند.

احمدزاده عنوان کرد: در پی بارش سنگین برف و قطعی برق ۸ حلقه چاه آب شرب شهر یاسوج در منطقه «تنگ کناره» از مدار خارج شده بود، مخازن آب شرب یاسوج خالی شد و آب شهر یاسوج قطع شد که هم اکنون وارد مدار شدند.

وی با بیان اینکه بابت مشکلات به وجود آمده طی بارش برف اخیر از مردم و شهر یاسوج در شهرستان بویراحمد عذرخواهی می کنم، ادامه داد: نیروها، امکانات و توان استان پای کار بودند و کسی کوتاهی نکرده بلکه توان استان در مقابل وضعیت بحرانی و چنین وضعیتی بیشتر از این نبوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۴۰ اکیپ شرکت برق استان در حال تلاش برای پایدار کردن شبکه برق و صنعت برق شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد هستند.

احمد زاده افزود: راهداری با تلاش به امکانات خود پای کار آمد راه‌های اصلی و فرعی را بازگشایی کرد و بازگشایی راههای مناطق روستایی را آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون برق شهر لوداب، دهستان سادات محمودی به علت سقوط بیش از هشت پایه شبکه برق، قطع است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تا صبح فردا همه مناطق شهر یاسوج برق دار خواهند شد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: باید تمهیداتی در استان اندیشیده شود و زیرساخت های لازم ایجاد شود که زمان قطع برق، آب و تلفن و ارتباطات قطع نشود.

وی ادامه داد: چطور ممکن است که ۲۴ ساعت مخازن آب یاسوج باشد و آب مردم قطع شود؟ باید زیرساخت های لازم در این زمینه فراهم شود. نباید طوری باشد که مرکز استان زمانه برق قطع می‌شود مخازن آب آن خالی و مردم آب نداشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مگر می‌شود یک شب برق قطع شود آب یک شهر کامل قطع شود؟

احمدزاده ضمن انتقاد از مدیران متولیان امر تاکید کرد: چرا وقتی امکانات نبود به من اطلاع دادند که از استان های همجوار کمک بگیرم تا مردم با این مشکل مواجه نشوند؟ این موضوع قابل قبول نیست.

وی اظهار کرد: خیلی از مسائل زیر برای استان ضبط دارند و باید بررسی شوند و راههای برای رفع آنها پیدا کنیم که در آینده با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید شبکه برق این استان ایمن شود که در زمان بارش برف با افتادن یک شاخه درخت قطع نشود و مردم با مشکل مواجه شوند.

گفتنی است که هم از صبح امروز تاکنون که بارش سنگین برف را داشتیم، برق، آب و شبکه ارتباطی و مخابراتی شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون قطع شده بود، بخشی وصل شد اما مناطقی همچنان ارتباط مخابراتی و تلفنی، برق و آب ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار