از طریق اقدامات پیشگیرانه در برنامه چهارم صورت می‌گیرد؛

الزام شهرداری تهران به کاهش سالیانه یک درصد در حوادث و حریق 

تهران (پانا) - رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران از الزام شهرداری تهران به کاهش یک درصدی حوادث در برنامه چهارم خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
الزام شهرداری تهران به کاهش سالیانه یک درصد در حوادث و حریق 

مهدی بابایی در سی و هشتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران که به منظور بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن «شهر ایمن» در منطقه 7 شهرداری تهران برگزار شد، به بررسی برنامه چهارم شهرداری تهران و الزاماتی که در این برنامه برای ایمنی شهر در نظر گرفته شده است، اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در این برنامه اتفاقات خوبی در حوزه ایمنی ساختمان ها رخ داه؛ از جمله می توان به الزام رعایت ضوابط ساخت و ساز در حرایم کانال ها، قنوات انهار، گسل ها و مانند آن اشاره کرد.

بابایی افزود: ضرورت رعایت ضوابط شهرسازی در حرایم کانال ها، قنوات انهار، گسل ها در مصوبات قبل از این وجود داشت اما به صورت دقیق اجرا نمی شد، لذا در برنامه جدید شهرداری تهران ملزم به رعایت ضوابط در زمان صدور پروانه شده است.

بابایی همچنین کاهش سالانه یک درصد از حوادث و حریق از طریق اقدامات پیشگیرانه فرهنگی آموزشی و نظارتی در شهر تهران را از دیگر الزاماتی دانست که با تلاش کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در برنامه گنجانده شده است و گفت: در شهر تهران روزانه میانگین 400 حادثه، حریق اتفاق می افتد که با اقدامات پیشگیرانه باید سالیانه یک درصد از آن کاهش یابد و کاهش سالانه یک درصد حادثه، در افزایش ایمنی و تاب آوری شهر تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه چهارم به عنوان سند بالادستی لازم الاجرا است، تاکید کرد: این برنامه در بودجه ریزی به عنوان سند بالادستی مورد توجه است و بر اساس موارد گنجانده شده در برنامه برای ایمن سازی ساختمان های شهرداری، ردیف بودجه ای در بودجه سالیانه شهرداری تهران در نظر گرفته می شود که ضرورت دارد شهرداری های مناطق با برنامه ریزی مناسب نسبت به جذب این منابع اقدام کنند.

بابایی در جلسه شهر ایمن منطقه ۷ ادامه داد: ۴۹ ساختمان شهرداری در این منطقه ناایمن هستند که ایمن سازی آنها و دریافت تاییده سازمان آتش نشانی باید در دستور کار شهرداری باشد؛ همچنین این ساختمان ها باید در طرح مانیتورینگ سازمان آتش نشانی، به سیستم مانیتورینگ وصل شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نصب شیرهای هیدارنت در سطح محلات و نواحی مناطق نیز یادآور شد: برخی مناطق هنوز با کمبود این شیرها مواجه هستند و این منطقه نیز به 41 شیر هیدرانت دیگر نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار