وزیر آموزش و پرورش:

مدارس باید متناسب با نیازهای آینده دانش‌آموزان طراحی شوند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش نسبت به برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت مدارس باید متناسب با نیازهای آینده دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مدارس باید متناسب با نیازهای آینده دانش‌آموزان طراحی شوند

یوسف نوری در نخستین رویداد ملی مدارس آینده با بیان اینکه بخش قابل توجهی از ساخت‌وسازهای وزارت آموزش و پرورش توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام می‌شود، گفت: ستاد اجرایی در یک حرکت جدید علاوه بر کمک به آموزش و پرورش در زیرساخت‌های کالبدی در حوزه‌های نرم و اجتماعی، فرهنگی و آموزشی هم همکاری خوبی با این وزارتخانه دارد.

وی با بیان اینکه این اقدام (ساخت مدارس آینده) علاوه بر شعار سال در راستای اسناد اصلی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: سند تحول بنیادین، یکی از اسناد اصلی است که ایجاد و مناسب‌سازی فضاهای فرهنگی و آموزشی متناسب با نیاز دانش‌‌آموزان در آن ترسیم شده است.

نوری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مدرسه در افق چشم‌انداز، برخورداری از فناوری آموزشی بوده و سند تحول بنیادین، شناسنامه کار نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای آینده دانش‌آموزان باید برنامه و طراحی داشته باشیم، گفت: فناوری‌های نوینی که به عرصه ظهور آمده‌اند برای امروز هستند و آینده متفاوت از این خواهد بود که باید پیش‌بینی شود تا بدانیم مدارسی که در آینده خواهیم داشت چگونه باید باشند و چه وییگی‌هایی باید داشته باشند.

وی تصریح کرد: نسل‌ها روزبه‌روز تغییر می‌کنند اما نیاز نسل آینده را باید بدانیم و مدارس نسل آینده را طراحی کنیم تا مدارس آینده در حوزه‌های امنیت، هوشمندسازی و محتوا دانش‌آموزپسند باشند و مدرسه را مورد پسند دانش‌آموزان کنیم.

نوری با بیان اینکه در کنار این اقدامات به معماری مدارس هم باید توجه شود، ابراز کرد: ساختار فیزیکی به انسان‌ها هویت می‌دهد و بخشی از هویت است و ساختار فیزیکی هر چه برگرفته از تمدن‌ها و با نگاه به آینده باشد، انسان احساس هویت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش سرانه فضای آموزشی از 1.5 مترمربع در ابتدای پیروزی انقلاب به 5.2 مترمربع در زمان کنونی گفت: آثار معماری بسیار خوبی داریم و سرانه فضای آموزشی هم افزایش یافته اما مدارسی که متناسب با فرهنگ و داشته‌های معماری ما باشد، کم هستند.

وی افزود: راهکارهای ذیل هدف عملیاتی 14 در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به این موارد پرداخته شده و اگر فضایی که انسان در آن قرار گرفته دارای ویژگی‌های موثر باشد، تاثیر مثبتی دارد.

نوری ابراز کرد:‌امیدواریم در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین از این رویدادها استفاده کرده و محیط تربیتی برای دانش‌آموزان را جذاب کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار