مدیر سازمان دانش‌آموزی استان لرستان:

معرفی مفاخر بومی به دانش‌آموزان در مدرسه از اولویت‌های سازمان دانش‌آموزی است

خرم‌آباد (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان لرستان گفت طرح ملی 313 سازمان دانش‌آموزی، به‌دنبال معرفی مفاخر، اسطوره‌ها، مشاهیر و چهره‌های ماندگار بومی هر منطقه به دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۳۷۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
معرفی مفاخر بومی به دانش‌آموزان در مدرسه از اولویت‌های سازمان دانش‌آموزی است

محسن امیری خواه در کارگاه توانمندسازی مربیان تشکیلاتی پیشتازان ناحیه دو خرم‌آباد ضمن اشاره به ظرفیت‌های آموزشی این سازمان اظهار کرد: گام اول شناسایی و معرفی مفاخر در مدرسه است و ما باید با برنامه‌هایی همچون روایتگری، مصاحبه با افراد و بروشور اقدام به معرفی مفاخر بومی خودمان به دانش‌آموزان کنیم.

امیری خواه گفت: وقتی دانش‌آموز با هویت ایرانی اسلامی خودش آشنا باشد و زمانی که بداند از کجا آمده و در این استان و این منطقه، چه کسانی در رشد و توسعه فرهنگی دینی، اقتصادی و اجتماعی آن مؤثر بوده‌اند، آن‌وقت بهتر می‌تواند برای بهترشدن جامعه خود تلاش کند.

وی در ادامه گفت: همان‌طور که گفته می‌شود «جامعه سعادتمند حاصل اجتماع افراد سعادتمند است»، اگر دانش‌آموز در مسیر درست و در بستر مناسبی با آنها همراه شویم، بعداً بقیه مسیر را هم با ما خوب طی خواهند کرد.

مدیر سازمان دانش‌آموزی استان لرستان با اشاره به توانمندی‌های این سازمان گفت: ما در تشکیلات ۱۴ مهارت اجتماعی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم.

امیری خواه اظهار کرد: هدف سازمان دانش‌آموزی، تربیت اجتماعی دانش‌آموز است و به دنبال رشد بعد اجتماعی دانش‌آموز منطبق با سند تحول بنیادین است.

امیری خواه در ادامه افزود: البته ما نگاه ویژه‌ای به دیگر ابعاد هم داریم. سازمان دانش‌آموزی با مشارکت دانش‌آموزان در مناسبت‌ها خود را بهتر نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این سازمان خارج از کلاس درس و در بستر فعالیت‌های اجتماعی است، گفت: دانش‌آموز در قالب فعالیت‌های گروهی پیشتازان تضادها و اختلافات را می‌بیند و یاد می‌گیرد که به نظر جمع احترام بگذارد در همین بستر به رشد اجتماعی می‌رسد.

خبرنگار: محمدرضا ویس کرمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار