در گفت‌وگو با پانا

ظرفیت‌های هنری ایجاد شده در جشنواره‌های منطقه‌ای را تداوم ببخشیم

تهران (پانا) - دبیر بیست و هفتمین جشنواره مناطق کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر که این روزها میزبان گروه‌های نمایشی از هشت استان است، عنوان کرد باید قابلیت‌های ایجاد شده در استان‌ها برای برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای را تداوم بخشید.

کد مطلب: ۱۳۳۶۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت‌های هنری ایجاد شده در جشنواره‌های منطقه‌ای را تداوم ببخشیم

عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و دبیر جشنواره منطقه‌ای ۲ و بیست و هفتمین جشنواره مناطق کشور در گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد: «این روزها میزبان ۲۵۰ هنرمند و استاد هنرهای نمایشی در کنار ساحل خلیج همیشه فارس در استان بوشهر هستیم. از هشت استان و منطقه اروند، خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، فارس، قشم و هرمزگان در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی و شاهینی برازجان، گروه‌های نمایشی در پلاتوها و سالن‌ها‌ اجرا دارند. پنج داور آثار را داوری خواهند کرد و در پایان اجراها جلسات نقد و بررسی نمایش‌ها را داریم که هنرمندان پیرامون نکات و سبک‌ها صحبت می‌کنند.»

وی افزود: «برگزاری جشنواره منطقه‌ای علاوه بر دیدگاه فنی از بعد دیگری نیز قابل‌بررسی است، از این منظر که چند ماه است اداره کل‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های میزبان با شورونشاط خاصی برحسب شرایط رفت‌وآمدهای متعدد برای ارتقای سطح کیفی جهت میزبانی بوده‌اند و به‌تبع درجایی که آثار هنری وجود دارد، پیام طراوت و شوق را به مردم منتقل می‌کند، مردم عزیز مناطق هشت‌گانه‌ای که گروه‌های نمایشی نماینده‌ای را به بوشهر فرستاده‌اند، و ما این پیام را امروز مخابره می‌کنیم که جامعه هنری در خدمت آرمان‌های ایرانی است.»

افروغ ادامه داد:«تئاتر منطقه‌ای بعد از هفت سال مجدداً راه‌اندازی شده است و اتفاقاً بوشهر پیش‌ازاین آخرین میزبان آن در سال‌های اخیر بود. این روزها نیز در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی با ظرفیت چهار پلاتو تخصصی، دو سالن بزرگ و یک پلاتو روباز که افتتاحیه جشنواره نیز در این محل برگزار شد، از هنرمندان و مخاطبان میزبانی می‌کند.»

وی افزود: «ما جهت آمادگی برای برگزاری جشنواره سالن‌ها را در اداره کل بررسی کردیم، در حوزه نور به‌ویژه نواقصی بود که برطرف شد. برگزاری جشنواره در استانی مثل بوشهر که پر از استعدادهای جوان است، اهمیت زیادی داشت و خوشبختانه امروز شرایط برای اجراهای عمومی نیز بعد از جشنواره به وضعیت مطلوبی رسیده است، در غیر این صورت بوشهر میزبان نمی‌شد. باید بتوانیم این قابلیت را تداوم ببخشیم و حواسمان به مجموعه‌های فرهنگی و هنری‌مان باشد و نقش هنرمندان در این نگهداری ویژه است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار