معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

دانش‌آموزان متاهل دختر با رعایت شئونات می‌توانند ادامه تحصیل دهند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت دانش‌آموزان دختر در صورتی که متاهل شوند، می‌توانند با رعایت شئونات و مسائل تربیتی به تشخیص شورای مدرسه در همان مدرسه روزانه به تحصیل ادامه دهند.

کد مطلب: ۱۳۳۶۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان متاهل دختر با رعایت شئونات می‌توانند ادامه تحصیل دهند

محمد مهدی کاظمی با اشاره به ماده 69 آئین‌نامه اجرایی مدارس مصوب سال 1400، اظهار کرد: دانش آموزان دختر در صورتی که متاهل شوند، می‌توانند با رعایت شئونات و مسائل تربیتی به تشخیص شورای مدرسه در همان مدرسه روزانه به تحصیل ادامه دهند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش شورای مدرسه در این موضوع، گفت: در صورتی که شورای مدرسه عدم رعایت شئونات را از سوی دانش‌آموز تشخیص بدهد، این امکان برای دانش‌آموز وجود دارد که به دو شیوه به تحصیل خود بدون حضور در کلاس‌های درس ادامه دهد، ابتدا استفاده از محتوای ارائه شده در آموزش مجازی در بستر شبکه شاد و شرکت در امتحانات و در شیوه دوم ثبت نام در مدارس بزرگسال، آموزش از راه دور و یا داوطلب آزاد پیش‌بینی شده است.

کاظمی افزود: در آئین‌نامه سابق، ادامه تحصیل دانش‌آموزان متاهل منع شده بود که آسیب‌هایی من جمله پنهان کاری را بدنبال داشت که در آئین‌نامه مصوب سال 1400 شورای عالی آموزش و پرورش این منع قانونی برداشته شده و ادامه تحصیل با رعایت شئونات منعی ندارد.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به بررسی‌های روانشناسی و تربیتی پیرامون این موضوع، عنوان کرد: در ارتباط با این قانون صاحب نظران حوزه روانشناسی و مسائل تربیتی در کارگروه‌ها حضور داشته و نسبت به تصمیمات گرفته شده اعلام نظر کرده‌اند که از این جهت تصمیمی کارشناسی شده و با توجه به جنبه‌های کامل مسئله گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار