معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

توسعه رشته علوم انسانی نقشی در افت رشته علوم تجربی نداشته است

گرایش دانش‌آموزان به سمت رشته ریاضی فیزیک، امسال با افزایش سهم ۱.۸ درصدی روبرو بوده است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش معتقد است توسعه رشته علوم انسانی و گرایش دانش‌آموزان به آن، موجب کاهش متقاضی تحصیل در رشته علوم تجربی نشده بلکه توسعه رشته علوم تجربی به‌گونه‌ای بوده که رشته ریاضی فیزیک دچار افت شده است.

کد مطلب: ۱۳۳۶۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
توسعه رشته علوم انسانی نقشی در افت رشته علوم تجربی نداشته است

محمدمهدی کاظمی در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: «توسعه رشته علوم انسانی و گرایش دانش‌آموزان به آن، موجب کاهش متقاضی تحصیل در رشته علوم تجربی نشده و این باور غلطی است که متاسفانه گاهی اوقات به آن استناد می‌کنند.»

وی افزود: «موضوع اصلی این است که توسعه رشته علوم تجربی به‌گونه‌ای بوده که رشته ریاضی فیزیک دچار افت شده است. در شرایط حال حاضر و با توجه به ضرورت توجه به مباحث علوم پایه به عنوان یکی از اصلی‌ترین نیازهای کشور، ما باید به سمت تقویت آن برویم و سعی در توسعه رشته‌ای مانند رشته ریاضی فیزیک در مقطع متوسطه دوم داشته باشیم.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طی ۹ سال گذشته روند کاهشی را در تعداد دانش‌آموزان ریاضی فیزیک شاهد بوده‌ایم، گفت: «متاسفانه سهم این دانش‌آموزان از رشته‌های دوره متوسطه دوم به نصف کاهش پیدا کرده بود اما خوشبختانه امسال با بیش از ۱.۸ درصد افزایش سهم روبرو بوده‌ایم و تعداد دانش‌آموزان افرایش پیدا کرده است.»

وی در پاسخ به این سوال که در بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اصلی‌ترین نکته چیست، بیان کرد: «در بحث هدایت تحصیلی چیزی که بسیار مهم است، انجام کار فرهنگی است. باید به صورت یک فرایند به مبحثی مانند هدایت تحصیلی دانش‌آموز نگاه کرد و همه عوامل مانند معلمان، اولیا و دانش آموزان را در آن دخیل کنیم.»

کاظمی ادامه داد:«مخصوصا در رابطه با پررنگ‌ کردن نقش معلم در امر هدایت تحصیلی باید بسیار تلاش کرد، چون بیشترین تعامل با دانش‌آموز را معلم برعهده داد و زمان زیادی را با یکدیگر می‌گذرانند.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: «دوره آموزشی را به صورت محدود برای معلمان برگزار کردیم تا بحث هدایت تحصیلی را با جدیت بیشتر دنبال کنند و شرایط مناسب و مطلوب‌ی را برای یک انتخاب مناسب توسط دانش‌آموز فراهم سازند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار