مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

گزینش معلمان جدید بازطراحی و فرآیندمحور خواهد شد

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت جذب و اقبال عمومی نخبگان به دانشگاه فرهنگیان مورد تاکید است و در سال گذشته دانشجویان با این مدل جذب شده‌اند؛ همچنین فرآیند گزینش معلمان نیز به زودی بازطراحی و به صورت فرآیندمحور خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
گزینش معلمان جدید بازطراحی و فرآیندمحور خواهد شد

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در بیست و هفتمین جلسه از سلسله نشست‌های مدیرکل آموزش و پرورش با مدیران مدارس استان در جرقویه سفلی اظهار کرد: همکاران شهرستان جرقویه زحمت‌کش و ایثارگر هستند که این موضوع قابل تقدیر است و از تلاش‌های آنان تقدیر می‌کنیم.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی فرهنگ و مکتب مقاومت را جهانی کرد و صدور انقلاب اسلامی ایران توسط محور مقاومت رخ داده است که یکی از ارکان اصلی این محور شهید سلیمانی بوده است.

ابراهیمی افزود: از مسئولان شهرستان بابت اهتمام ویژه‌ای که برای آموزش و پرورش قائل هستند، سپاسگزارم و از دغدغه‌مندی مدیران مدارس شهرستان نیز تشکر می‌کنم و هدف اصلی از برگزاری این جلسه عرض خداقوت خدمت آنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: معلمی شغل سختی است و پس از رویدادها و وقایع چندسال اخیر نظیر کرونا، سختی حرفه معلمی بر همگان آشکار شد که انجام امور پرورشی و آموزشی برای دانش‌آموزان چقدر دشوار است و جایگزینی برای معلم وجود ندارد.

وی گفت: افت تحصیلی آشکار و پنهان در دوره کرونا رخ داد، اما آنچه ضربه اساسی به حوزه آموزش و پرورش در تعطیلی کرونا زد، افت تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان بود چرا که نقش الگویی معلم به دلیل آموزش برخط کنار رفت و اگر امروز بخواهیم موضوعی را اولویت خود در مدارس بدانیم، به خاطر این آسیب‌ها، موضوعات پرورشی باید در اولویت قرار گیرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در میان موضوعات تربیتی گوناگون، یقینا اقامه نماز در مدارس اولویت اول را داراست و باید در این زمینه تلاش ویژه شود و از مسئولان آموزش و پرورش منطقه جرقویه بابت اهتمام به این موضوع تقدیر می‌کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: نسخه شفابخش دیگر ما توجه ویژه به قرآن است و در هیچ مکانی مانند مدرسه ما نمی‌توانیم قرآن را نهادینه کنیم و باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی بیان کرد: هر جامعه‌ای در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و …. دچار مشکل است، یقینا به موضوع آموزش و پر‌ورش باز می‌گردد و نشانگر این است که به نهاد تعلیم و تربیت توجه لازم نشده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش این چنین دارای ضریب نفوذ و اهمیت نبود، دشمن با تمام قوا برای آسیب زدن به این نهاد و دانش‌آموزان هزینه و سرمایه‌گذاری نمی‌کرد و نشان از اهمیت آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: باید تلاش کنیم دانش‌آموز به هویت خود افتخار کند و البته در این راه با انباشت مشکلات مواجه هستیم، اما با عنایت به نگرش شهید سلیمانی، معتقدیم در میان بحران‌ها، فرصت‌های بسیاری نهفته است.

وی گفت: دولت نیز با همین مشی در حال حرکت است و در این زمینه تلاش‌های زیادی در زمینه آموزش و پرورش نیز انجام شده که رتبه‌بندی معلمان و اعطای سرانه مدارس پس از یک دهه نشانه‌هایی از این توجه است و البته لازم است که این توجهات بیشتر شود.

ابراهیمی افزود: باید تلاش شود سند تحول اجرایی شود که مهمترین رکن آن نیروی انسانی است و این مهم از طریق دانشگاه فرهنگیان باید رخ دهد که در سال‌های گذشته کمرنگ بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: جذب معلم به شیوه برف‌انباری مورد نظر سند تحول بنیادین نیست، چرا که اثرگذاری تربیتی لازم را ندارد و در این زمینه تلاش کردیم جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان را در استان به دو برابر برسانیم.

وی بیان کرد: جذب و اقبال عمومی نخبگان به دانشگاه فرهنگیان مورد تاکید است و در سال گذشته دانشجویان با این مدل جذب شده‌اند؛ همچنین فرآیند گزینش معلمان نیز به زودی بازطراحی و به صورت فرآیندمحور خواهد شد.

ابراهیمی در پایان گفت: امسال جذب معلم مناطق عشایری از طریق دانشگاه فرهنگیان رقم خواهد خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار