سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا، آغاز بارش برف و باران و احتمال بارش‌های سیل‌آسا و کولاک و تداوم آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز و فردا در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و جو پایدار خواهد بود و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه دارد.

فردا به تدریج با نفوذ سامانه بارشی از مرزهای غربی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و شمال خلیج فارس بارش و وزش باد شدید موقتی آغاز خواهد شد که در مناطق سردسیر و ارتفاعات به شکل برف و در استان‌های جنوبی همراه خواهد بود.

بارش در استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر شدت خواهد داشت. پنجشنبه در اکثر مناطق کشور به‌جز جنوب شرق ادامه خواهد داشت و در این روز شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی ادامه دارد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، روز جمعه در نوار غربی کشور، مناطق جنوبی، شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. شنبه در نوار شرقی، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی و بخش‌هایی از استان‌های هرمزگان، کرمان و جنوب شرق فارس بارش پراکنده روی می‌دهد.

امروز دریای عمان و تنگه هرمز، طی 2 روز آینده خلیج فارس و از بعدازظهر پنجشنبه تا جمعه دریای خزر مواج و متلاطم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار