راستینه در گفت‌و‌گو با پانا:

نباید در بودجه‌های تربیتی، فرهنگی و پرورشی انقباضی رفتار کرد

باید برای نظام پرورشی و تربیتی به صورت جدی برنامه‌ریزی شود/ نظام پرورشی و تربیتی مهمترین زیربنای نظام تحولی کشور است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نظام پرورشی را مهمترین زیربنای نظام تحولی کشور دانست و گفت اگر نظام پرورشی و تربیتی، جامعه را به سمت جامعه‌ای سالم و بانشاط حرکت دهد، بسیاری از هزینه‌های درمانی اصلاح می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۵۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نباید در بودجه‌های تربیتی، فرهنگی و پرورشی انقباضی رفتار کرد

احمد راستینه در گفت‌‌‌وگو با پانا اظهار کرد: «رویه‌ای که در هر سال در بودجه دیده می‌شود این است که ما برای بودجه‌های تربیتی، فرهنگی و پرورشی به شدت انقباضی رفتار می‌کنیم. یعنی اساساً حوزه پرورش، نظام تربیت و نظام فرهنگی در بودجه، نقاط مغفول دولتمردان است.»

نماینده مردم چهار محال و بختیاری در مجلس بیان کرد: «همواره مشکلات اقتصادی و معیشتی دولتمردان را در سیاستگذاری درست برای رفع علت‌‌ها و ریشه‌های نابه‌سامانی‌ها، دچار اشتباه می‌کند. مهمترین ریشه‌های آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بر مبنای نظام تربیتی و فرهنگی کشور استوار است یعنی اگر نظام تربیتی، پرورشی و فرهنگی، نظام فعال و پویایی باشد و یک جوان خلاق و توانمند و امیدوار به آینده را تربیت کند و جامعه را به سمت اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی حرکت دهد، بسیاری از این نابه‌سامانی‌ها و هزینه‌های سرسام‌آوری که امروز بر اقنصاد کشور ما تحمیل می‌شود، اصلاح می‌شود.»

وی اضافه کرد :«اگر نظام پرورشی و تربیتی، جامعه را به سمت جامعه‌ای سالم و بانشاط حرکت دهد، بسیاری از هزینه‌های درمانی اصلاح می‌شود.»

راستینه در پایان خاطرنشان کرد: «حوادث سه ماه اخیر نشان داد که سرمایه‌گذاری بر حوزه تربیت و مقوله‌های فرهنگی و اصلاح نظام پرورشی کشور از ضروریات انکارناپذیر نظام اقتصادی کشور باید قرار بگیرد. اغتشاشات اخیر که متاسفانه بخش زیادی از نوجوانان و جوانان ما را دچار آسیب کرد، به این دلیل است که ما در حوزه رسانه، تولید آثار فاخر انیمیشن، پویانمایی، فیلم و تئاتر برنامه‌ریزی نمی‌کنیم. مشکل ما این است که در نظام پرورشی که مهمترین زیربنای نظام تحولی کشور است بی‌دقت هستیم. مهمترین مشکل ما این است که به نظام دینی و حوزوی و تعلیم و تربیت مبتنی بر مولفه‌های دینی توجه نمی‌کنیم. اغتشاشات اخیر نشان داد که دولت باید برای نظام پرورشی و تربیتی به صورت جدی برنامه‌ریزی کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار