معاون سازمان حج و زیارت خبر داد:

زمینه‌سازی برای مذاکرات با هتل‌داران سعودی برای کاهش هزینه‌های اسکان حجاج ایرانی

تهران (پانا) - معاون حج و عمره سازمان‌ حج و زیارت گفت این سازمان تلاش دارد زمینه مذاکرات غیرحضوری با هتل‌داران سعودی را فراهم کند و با استفاده از راهکارهای مناسب در جهت کاهش هزینه‌ها در حوزه اسکان گام بردارد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
زمینه‌سازی برای مذاکرات با هتل‌داران سعودی برای کاهش هزینه‌های اسکان حجاج ایرانی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، اکبر رضایی روز دوشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به منظور بررسی مشکلات سفرهای زیارتی به عتبات و وضعیت شرکت‌های زیارتی برگزار شد، گزارشی از بررسی‌ها و اقدام‌های صورت گرفته در حوزه اسکان حج آینده ارائه کرد.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین حسین بهجتی مسوول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق گزارش مشروحی از مشکلات کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات در حوزه های اسکان، حمل و نقل، بهداشت و درمان، تغذیه و نحوه انتقال زائران در داخل این کشور و انجام زیارت در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی معاون عتبات سازمان حج و زیارت نیز درباره اقدام‌های صورت گرفته برای رفع این مشکلات درچارچوب طرح نوین عتبات توضیحاتی داد.

همچنین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج و زیارت خواست که ظرف یک ماه آینده گزارشی از اقدام‌های صورت گرفته برای رفع مشکلاتی که در این نشست مطرح شد تهیه و ارائه کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تصریح کرد: با ابزارهایی که در اختیار دارید اقدام‌های لازم برای بر طرف کردن مشکلات انجام و شرکت‌هایی که عملکرد خوبی دارند تقویت و آنها که ضعیف عمل می‌کنند حذف شوند.

در این نشست، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت نیز درباره وضعیت دفاتر زیارتی در کشور گزارش یارائه و خاطرنشان کرد: هم‌اینک در سراسر کشور ۱۷۲۵ دفتر خدمات زیارتی فعال است.

حمیدرضا رهبری‌فر یادآوری کرد: از سال ۱۳۸۰ تاکنون مجوز تعدادی از دفاتر لغو شده و ۸۹ دفتر نیز فعالیت خود را تعلیق کرده‌اند. تعدادی دفتر زیارتی هم مجوز خود را تمدید نکرده‌اند.

وی همچنین با ارائه آماری از وضعیت تعلیق و عدم تمدید دفاتر زیارتی در استان‌های بزرگ کشور، افزایش هزینه‌ها را مهمترین دلیل برای تعلیق و نبود فعالیت دفاتر زیارتی ذکر و اظهار کرد: اگر نتوانیم شرایط را برای فعالیت این دفاتر فراهم کنیم چنین ظرفیتی را از دست خواهیم داد.

در این باره، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر ادامه فعالیت دفاتر زیارتی در کشور، از مسوولان ذی ربط خواست با توجه به آنچه در گذشته وجود داشته و با رعایت شرایط روز در خصوص شرایط فعالیت دفاتر زیارتی بازنگری و طرح و پیشنهاد خود را تا ۴۵ روز آینده به این شورا ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار