دانش‌آموزان دبیرستان تربیت رودهن:

نام شهید سلیمانی، مترادف ملیت، ایران، فداکاری، حماسه و فداکاری است

رودهن (پانا) - دانش‌آموزان دبیرستان تربیت رودهن، شهید سلیمانی را اُسوه‌ای دانستند که با مفهوم ملیت، ایران، فداکاری و حماسه، برای دانش‌آموزان مترادف شده‌است.

کد مطلب: ۱۳۳۵۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
نام شهید سلیمانی، مترادف ملیت، ایران، فداکاری، حماسه و فداکاری است

خبرنگار پانا با تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان تربیت رودهن پیرامون شخصیت حاج قاسم سلیمانی به گفتگو پرداخت.

یکی از این دانش‌آموزان، نرگس درفکی، فرمانده بسیج‌ دانش‌آموزی دبیرستان‌تربیت در گفت وگو با پانا عنوان کرد:«سردار بزگ ایران یک شخصیت کامل و بی‌نقص بود که می‌تواند الگوی مناسبی برای ما و جوانان کشور باشد؛ اشرافیت‌ اداری و سیاسی در مکتب شهید سلیمانی معنا نداشت و ایشان همواره با نگاه جهادی در میدان عمل بودند و با دلاوری‌های مستمر برای عزت و سرافرازی این نظام مقدس تلاش می‌کردند. مکتب شهید سلیمانی، رویکردی ضد اشرافیت‌گری است و باید ما در آینده در هر جایگاهی که قرار داریم از خصلت این سردار بزرگوار الگو بگیریم، پرداختن به ابعاد گوناگونی شخصیت ایشان می‌تواند مارا در مسیر صحیح زندگی قرار دهد و بتوانیم راه ایشان را ادامه دهیم.»

اسطوره‌هایی چون حاج قاسم مصداق آموزش ایثار در مدارس شده‌اند

زهرا بلوک، یکی دیگر از دانش‌آموزان دبیرستان‌تربیت به رشادت‌‌ها و مجاهدت‌های شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: «شهید سلیمانی، مجاهد وارسته و فروتنی است که عشق و ارادتش به سالار شهیدان سبب شد، تا در همان سرزمینی خون پاکش نهال مبارزه باظلم را آبیاری کند که در گذشته مولا و سرورش پرچم مجاهدت را برفراز آن افراشته بود. شهید سلیمانی شخصیتی انقلابی، دلسوز، مهربان و شجاع داشتند و با تمام وجود از خاک این سرزمین دفاع می‌کرد، از این پس نام سردار سلیمانی در کنار شهدای بزرگ انقلاب و نظام همچون شهید خرازی و همت و دیگر بزرگان به ویژه شهدای ترور مانند آیت‌الله بهشتی، مطهری، مفتح، رجایی و باهنر قرار می گیرد و این اسطوره‌ها سرلوحه و مصداق آموزش ایثار و فداکاری در مدارس خواهد شد. خروش ملت بزرگ ما از کودک، نوجوان، جوان و حتی افراد کهنسال در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید سلیمانی نشان داد که نقشه شوم آمریکا نقش بر آب شد و او در این بازی باز هم شکست خورد.»

فرهنگ سلیمانی و همرزمانش در فرهنگ ایران همیشه جاری و ساری است

زینب‌سادات زارعی، از دیگر دانش‌آموزان دبیرستان تربیت، به الگوبرداری از شهید سلیمانی اشاره و تاکید کرد: «اگر دژخیمان و قداره‌کشان امروز دنیا تصور می‌کنند با شهادت مجاهدان این سرزمین شهیدپرور بتوانند ملت ما را از ایستادگی و مقاومت ناتوان کنند، باید بدانند فرزندان و شاگردان امثال شهید سلیمانی و همرزمان عزیزش، برآمده از همان فرهنگی هستند که قرن‌ها است در این کشور ساری و جاری است و در آن شکست و پشیمانی هرگز جائی ندارد. شهید سلیمانی، اسوه صبر، استقامت و الگوی شجاعت، درایت، تواضع، فروتنی و توسل به اهل بیت برای همگان است. شهادت این سردار رشید اسلام، یک درس و فرصت مهم برای یادگیری و یاددهی به جامعه تعلیم و تربیت به ویژه دانش‌آموزان و نوجوانان است.»

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه عمادی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار