مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

همه فعالیت‌های تربیت‌بدنی مدارس باید مرتبط و در راستای اسناد بالادستی باشد

تهران (پانا) - مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت همه فعالیت‌های تربیت بدنی باید مرتبط و در راستای اسناد بالادستی آموزش و پرورش باشد لذا برنامه‌ریزان و کارشناسان حوزه تربیت بدنی باید با این اسناد بالادستی آشنا و مسلط باشند.

کد مطلب: ۱۳۳۵۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
همه فعالیت‌های تربیت‌بدنی مدارس باید مرتبط و در راستای اسناد بالادستی باشد

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، محمد جعفری در دوره آموزشی توانمندسازی کارشناسان تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس در خانه سلامت دانش‌آموزی شیراز گفت: متاسفانه کم‌تحرکی در سال‌های اخیر به عنوان یک ریشه، منجر به آسیب‌های مختلف جسمی و در ادامه روانی شده است.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مساله چاقی از جمله پیامدهای کم‌تحرکی است که متاسفانه سهم زیادی از هزینه‌های درمانی و بهداشتی را به خود اختصاص می‌دهد.

جعفری گفت: معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های خود را بر اساس اسناد بالادستی خود از جمله سیاست‌های ابلاغی رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول دولت مردمی، برنامه درسی ملی و برنامه‌های ابلاغی وزیر آموزش و پرورش اجرا می‌کند.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: همه فعالیت‌ها باید مرتبط و در راستای این اسناد باشد لذا برنامه‌ریزان و کارشناسان حوزه تربیت بدنی باید با این اسناد بالادستی آشنا و مسلط باشند.

جعفری گفت: بر اساس این اسناد به ویژه سند تحول بنیادین باید دانش‌آموز تمام‌ساحتی تربیت شود و این مستلزم داشتن معلم، محتوا و فضای چندساحتی باشد.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس این سند، دانش‌آموز باید در 6 ساحت تربیت شود که یکی از آن‌ها تربیت زیستی و بدنی است و‌ همین بیانگر نقش مهم معلمان تربیت بدنی است و آن‌ها نیز باید تمام‌ساحتی رفتار کنند.

جعفری گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، تکالیفی برای دفتر تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اشاره شده که از جمله می‌توان به توسعه تربیت بدنی مدارس، خانواده‌محور کردن برنامه‌ها، توانمندسازی دانش‌آموزان، ایجاد تنوع در فرصت‌های تربیتی، تدوین برنامه آموزشی متناسب با نیازهای دانش‌آموزان و ... اشاره کرد.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: فصل هفتم سند تحول دولت مردمی نیز به ورزش و تربیت بدنی اشاره شده است.

جعفری گفت: با توجه به سند تحول دولت مردمی، دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش مکلف شده تا اماکن ورزشی را توسعه دهد.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین سیاست‌های کلان، حوزه فعالیت خود را محرومیت‌زدایی و ارتقای عدالت تربیتی، مشارکت‌محوری فعالیت‌ها و کیفیت‌بخشی آموزشی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار