سرپرست آموزش و پرورش منطقه۹ عنوان کرد:

جشن تکلیف آغاز شیرین عبادت و بندگی و تشرف انسان به ساحت لطف پروردگار است

تهران (پانا) - سرپرست اداره آموزش و پرورش منطقه9، جشن تکلیف را سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیرتعالی و معنویت دانست که کودکان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.

کد مطلب: ۱۳۳۵۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف آغاز شیرین عبادت و بندگی و تشرف انسان به ساحت لطف پروردگار است

مجید حسینی فر، در نشست هم اندیشی برگزاری جشن تکلیف، با بیان اینکه باید خاطره تربیتی و دینی این جشن عبادی به قدری با شکوه و همراه با هدایایی متناسب با سن آنان باشد که به عنوان یک خاطره ماندگار در ذهنشان نقش ببندد گفت: جشن تکلیف در حقیقت جشن تشرف یک انسان به ساحت لطف پروردگار است.

سرپرست آموزش و پرورش منطقه 9 با بیان اینکه هدف از برگزاری جشن تکلیف، آشنایی دانش آموزان با تکلیف شرعی و دینی خود و رعایت احکام شرعی و مسایل دینی و اخلاقی است، یادآور شد: رسیدن به سن تکلیف به‌ منزله دعوت رسمی خداوند برای حضور در میهمانی بندگی و به معنای رشد و بلوغ فکری در انسان‌هاست.

در بخش دیگری از این برنامه که مدیران، معاونان و مربیان پرورشی مدارس ابتدایی نیز حضور داشتند، حجت الاسلام ربیعی کارشناس امور دینی و کودکان با اشاره به اینکه دانش آموزان بزرگترین ظرفیت و سرمایه کشور هستند که امر تعلیم و تربیت آنان بر عهده آموزش و پرورش است، نقش و جایگاه معلمی و فعالان حوزه پرورشی به ویژه در دوران ابتدایی در مسیر هدایت انسان را حساس دانست و با اشاره به مسئولیت خطیر معلمان در مسیر و آموزش مسائل دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی و دینداری دانش آموزان و هدایت آنان افزود: خدمت در این سنگر افتخاری است که خداوند برای معلمان رقم زده که باید شاکر و قدر دان این موهبت باشیم.

وی با بیان اینکه 10 جایگاه مهم و تعیین کننده منزل، محله، مجتمع، مسجد، مدرسه، مدرس، مربی، مبلغ، مخاطب و محتوا نقشی تعیین کننده در مسیر اثربخشی در تربیت را دارند، بر ارتباط و تعامل بیش از پیش این حوزه ها در راستای تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار