عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران:

تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مشاغل تأثیری در بهبود هوا نخواهد داشت

تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مشاغل تأثیری در بهبود شرایط هوا نخواهد داشت، گفت پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تولید بیش از ۶۰ درصد آلاینده‌ها توسط منابع متحرک انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۵۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مشاغل تأثیری در بهبود هوا نخواهد داشت

علی اصغر قائمی با بیان اینکه شهروندان تهرانی امسال فقط ۲ روز فرصت برای تنفس در هوای پاک پیدا کرده‌اند، گفت: این در حالی است که تعداد روزهای ناسالم به مرز ۱۳۰ روز رسیده است. آمار شهروندانی که دچار بیماری‌های مزمن می‌شوند ده‌ها برابر تعداد فوتی‌ها بر اثر آلودگی هواست.

وی با اعلام اینکه مرور بر پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تولید بیش از ۶۰ درصد آلاینده ها توسط منابع متحرک انجام می شود، افزود: تجارب کشورهای موفق نشان می دهد که غلبه به این شرایط غیرممکن نیست و می توان با همکاری دستگاه ها به موفقیت در این زمینه دست یافت. توسعه حمل و نقل پاک به ویژه مترو، اسقاط خودروهای فرسوده، ارتقاء کیفیت سوخت، الزام خودروهای دیزل به استفاده از فیلتر جاذب دوده، عدم استفاده از سوخت های نامناسب در کارخانجات و نیروگاه ها و ... از راه های مقابله با آلودگی هواست و می توان با این اقدامات در مسیر بهبود کیفیت هوا گام برداشت.

قائمی با اشاره به عدم اهتمام ۲۶ دستگاه مسئول در این زمینه، خاطرنشان کرد: تا زمانی که همه با جدیت وارد نشوند نمی توان امیدی داشت. تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و مشاغل تأثیری در بهبود شرایط نخواهد داشت.

وی با اشاره به نقش ۳۷ درصدی خودروهای فرسوده در آلودگی هوا و از رده خارج کردن این خودروها، اظهار کرد: توسعه زیرساخت های ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از راه هایی است در این راستا یک هزار رام قطار و چهار هزار دستگاه اتوبوس مورد نیاز جدی است. همچنین کمک به کارگیری موتورسیکلت های برقی، برخورد با خاطیان و دستگاه هایی که ترک فعل را در پیاده سازی قانون در پیش گرفته اند، ضروری است.

قائمی همچنین گفت: مدیریت کاهش تقاضای سفر با توسعه خدمات هوشمند و غیر حضوری و تحقق دولت الکترونیک و استقرار نظام پایش و نظارت جدی بر آن نیز از سایر اقدامات در راستای مقابله با آلودگی هواست.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: مجلس مصوبه ای داشت که دولت مکلف شده بودجه را دو مرحله ای ارائه دهد و پس از تصویب احکام و تبصره ها می توان جداول پیوست را ارائه داد و شهرداری می تواند با رایزنی با دولت، خواستار ایجاد اصلاحاتی در ارقام جداول مربوطه شود.

اوراق قرضه کمکی به شرایط حمل‌ونقل نخواهد کرد

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: سهم تهران از اوراق قرضه که فکر می کردیم حداقل سه هزار میلیارد تومان است به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. این رقم برای کشور هفت هزار میلیارد تومان است که سهم تهران هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و این رقم کمکی به شرایط حمل و نقل ما نخواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار