رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی:

احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) - رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی درباره افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مختلف استان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی

محمد امیدفر گفت: با توجه به پایداری و سکون نسبی جو در چهار روز آینده، غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز افزایش می‌یابد.

وی افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای در این بازه زمانی جوی پایدار همراه با تدوام سردی هوا در استان حاکم و این وضعیت موجب می‌شود در برخی نواحی غبار محلی یا مه رقیق بروز کند.

امیدفر ادامه داد: در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده در مناطق صنعتی و پرتردد این شهر‌ها شاخص آلودگی هوا افزایش و کیفیت هوا کاهش می‌یابد و برای گروه‌های حساس در حد ناسالم می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: از روز چهارشنبه تا اواخر این هفته با گذر امواج تراز میانی جو، ناپایداری و ابرناکی و بارش‌های پراکنده باران و برف به ویژه برای نیمه جنوبی استان پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای منفی ۱۴ درجه و کلیبر و هوراند با دمای مثبت ۲ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند و دمای تبریز در این مدت منفی ۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار