مترو یکی از نیازهای اساسی و زیربنایی منطقه ۲۲

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در جریان برنامه هفتگی نظارت میدانی خود از مناطق، به بازدید از محدوده منطقه ۲۲ رفت و به اتفاق عضو دیگر این کمیسیون از پروژه‌های عمرانی و ترافیکی این منطقه از نزدیک بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مترو یکی از نیازهای اساسی و زیربنایی منطقه ۲۲

سید جعفر تشکری هاشمی در این بازدید، از منطقه ۲۲ به عنوان دروازه غربی پایتخت نام برد و با اشاره به لزوم استفاده حداکثری از فرصت‌های کم‌نظیر پیشِ رویِ این منطقه برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اظهار کرد: این منطقه از ظرفیت‌های بالای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فرهنگی، تفریحی، آموزشی، درمانی و ... برخوردار است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برای اجرا و افتتاح خط ۱۰ مترو به عنوان پروژه‌ای پرهزینه و زمان‌بر، مبلغی بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است، تصریح کرد: احداث این خط به طول ۴۰ کیلومتر، یکی از نیازهای اساسی و زیربنایی منطقه ۲۲ است که می‌تواند جذابیت‌های مضاعفی برای این منطقه به وجود آورد.

وی با طرح این موضوع که منطقه ۲۲ از ظرفیت جمعیت پذیری بالایی برخوردار است و به همین دلیل، توسعه حمل و نقل عمومی در این منطقه نیازمند توجه ویژه‌ای است، گفت: اجرای طرح دسترسی شهروندان به یک ایستگاه اتوبوس یا مترو با ۳۵۰ متر پیمایش، در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

تشکری هاشمی در بازدید از پایانه اتوبوسرانی وردآورد، پیش‌بینی ۵ امکان در هنگام احداث یک پایانه مسافربری را مورد تأکید قرار داد و افزود: نمازخانه، سایه‌بان، سرویس بهداشتی، روشنایی و آبخوری در کنار اتوبوس‌ به تعداد کافی از جمله امکاناتی است که هر پایانه مسافربری باید از آنها برخوردار باشند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، احداث پل روگذر ایران خودرو را منوط به ارائه طرح جامع دانست و با اعلام اینکه برای اتمام این پروژه و دیگر پروژه‌های عمرانی، ابتدا باید مشکل معارضان آنها برطرف شود، خاطرنشان کرد: لازم است ایجاد دسترسی‌های بزرگراه شهید همدانی در برنامه کاری منطقه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار