کارشناس آموزش متوسطه و رابط امور بانوان آموزش و پرورش رودهن:

تربیت و آگاه‌سازی دختران دانش‌آموز، نقطه عطف جامعه هدفمند و متکی به ارزش‌ها در آینده است

رودهن (پانا) - کارشناس آموزش متوسطه و رابط امور بانوان آموزش و پرورش رودهن، تربیت همه‌جانبه و آگاه‌سازی دختران دانش‌آموز با ظرافت و تخصص کاری و صمیمیت دوجانبه، علمی و مهارتی متنوع و کارآمد را نقطه عطف تشکیل جامعه‌ای هدفمند و متکی به ارزش‌ها با اعتماد به نفس مفید، برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تربیت و آگاه‌سازی دختران دانش‌آموز، نقطه عطف جامعه هدفمند و متکی به ارزش‌ها در آینده است

پروین گشتاسبی، کارشناس متوسطه آموزش و پرورش و رابط امور بانوان آموزش و پرورش رودهن در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «یکی از مسائل چالشی و بسیار مهمی که امروزه دانش‌آموزان ما به شدت درگیر آن هستند، وابستگی به فضای مجازی و الگوپذیری‌های آسیب‌زا و مضری است که این فضای مجازی به فرد وارد می‌کند. بی‌تفاوتی، بحران هویت، نابسامانی‌های مادی و فرهنگی زیادی که در بعضی از خانواده‌ها هم وجود دارد، به آسیب‌های فضای مجازی اضافه شده و وضعیت نابسامان و مخربی را برای دانش‌آموز به ویژه دانش‌آموزان دختر ایجاد می‌کند.»

وی در ادامه عنوان کرد: «جهت توانمندسازی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان بخصوص دختران در مقابل این حجم از هجمه‌های تبلیغاتی و مخرب، بی‌شک اولین قدم آگاه‌سازی و آموزش والدین از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور شناخت شرایط و آسیب‌های موجود، مقتضیات سنی و روحی خاص دانش‌آموزان در هر مقطع و چگونگی واکنش و رفتار با دانش‌آموز است که باید از طریق نهادهای مربوطه و به طور ویژه آموزش و پرورش و با همکاری شهرداری‌ها، فرمانداری، اداره ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی و بسیاری نهادهای فعال دیگر در سطح جامعه که لازم است در این امر خطیر که تربیت فرزندان آینده کشور در آن مدنظر است به طور جدی ورود کرده و انجام وظیفه کنند.»

گشتاسبی همچنین اظهار کرد: «اقدامات آموزشی و آگاه‌سازی ویژه دختران، مسلما باید تخصصی‌تر، اصولی‌تر و به صورت اجتماع‌های کوچک‌تر متناسب با سن و روحیات خاص‌شان و با استفاده از مدرسین و مشاوران توانمند و متخصص ارائه شود. قطعا این آموزش‌ها لازم است به روز و متناسب با شرایط موجود ارائه شود و باید به این نکته توجه داشت که دختران در جامعه کنونی بسیار بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند. اگر درست هدایت و رهبری شوند و با آنان در مدارس، جامعه و صدالبته خانواده ارتباط صمیمانه توام با آگاهی برقرار شود، نتایج مثبت و قابل توجهی بدست خواهد آمد و جلوی بسیاری از این‌آسیب‌ها به نحو مطلوب گرفته خواهد شد.»

کارشناش متوسطه و امور بانوان آموزش و پرورش رودهن در توضیحات بیشتر اذعان کرد: «ایجاد فضای گفتگوی موثر، هدفمند و صمیمی در خانواده، برگزاری مناظره‌های برنا‌مه‌ریزی شده دانش‌آموزی در مدارس، توجه به آموزش مهارت‌های عملی و اجتماعی جهت حضور موثر در جامعه از طرف مدارس که بی‌شک کسب‌مهارت در افزایش اعتماد به نفس و ایفای نقش‌های مختلف حتی نقش‌های درآمدزایی که در آینده برایشان موثر خواهد بود. تمامی این موارد در رشد و ارتقای شخصیتی و تربیتی دانش‌آموزان دختر در مدارس بسیار مفید و قابل بررسی و مطالعه است.»

گشتاسبی در پایان خاطرنشان کرد: «تمرین و حضور در مشارکت‌های اجتماعی دختران، از طریق شرکت و عضویت در گروه‌ها و تشکل‌های هدفمند و تربیتی دانش‌آموزی، بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل با همکاری و کمک نهادهای محلی، کمک به رفع و کاهش مشکلات اقتصادی به کمک خیرین در مدارس و جذب مشارکت و همکاری اولیای دانش‌آموزان از جمله دیگر مواردی هستند که در مسیر ارتقای شخصیتی، آگاهی‌بخشی و رشد همه‌جانبه و تکامل‌یافته دختران در مدارس می‌تواند راه‌گشا باشد.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار