رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد؛

حل چالش قدیمی آبیاری پارک‌های جنگلی چیتگر و سرخه‌حصار

تهران (پانا) - رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت دغدغه آبیاری 2 بوستان جنگلی سرخه‌حصار و چیتگر برطرف شده است.

کد مطلب: ۱۳۳۵۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
حل چالش قدیمی آبیاری پارک‌های جنگلی چیتگر و سرخه‌حصار

مهدی بابایی در گفت‌وگو با پانا درخصوص تصاویری از قطع درختان پارک جنگلی چیتگر که در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: «گزارش جدیدی در این رابطه به شورای شهر تهران نرسیده است اما در تابستان دو سال پیش به‌دلیل قطع آب این پارک جنگلی قسمتی از درختان پارک خشک شده که مجبور شدند نسبت به قطع درختانی که خشک شده اقدام کنند و این مربوط به تابستان اخیر نیست بلکه مربوط به تابستان 99 بود.»

وی ادامه داد: «قطع آب به‌دلیل بدهی بود که متاسفانه قسمتی از پارک از دست رفت. از آن تاریخ دیگر گزارشی درخصوص قطع درختان پارک چیتگر نداشتیم.»

بابایی از حل چالش آبیاری 2 پارک جنگلی تهران خبر داد و گفت: «در تفاهمنامه‌ای که با سازمان آب و فاضلاب داریم مقرر شده که آب‌بهای چیتگر و سرخه‌حصار رایگان حساب شود و در قالب تبصره 3 تهاتر شود. اکنون دغدغده آبیاری چیتگر و سرخه‌حصار برطرف شده است.»

به تازگی تصاویری از قطع درختان چیتگر درفضای مجازی منتشر شده که زمان تهیه این تصاویر مشخص نیست. سال گذشته نیز برخی از اهالی چیتگر از درخت دزدی در این منطقه خبر داده و گلایه کرده بودند که از زمانی که به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا راه‌های ورودی بوستان جنگلی را بستند این جنگل در دام افراد سودجو و گرفتار شد و بخش وسیعی از درختان جنگلی در محدوده شهرک سروآزاد سربریده شدند. سارقان درخت‌ها را تکه‌تکه و به راحتی از همین محدوده خارج می‌کنند. برخی افراد برای کسب سود با تبر و اره برقی به جان درختان تنومند ۵۰ ساله افتاده‌اند. آن زمان مدیران شهری اعلام کردند که قطع برخی از درختان برای پیشگیری از انتقال آفات و بیماری‌ها به سایر درختان انجام شده است. از سوی دیگر این درختان به دلیل ضعف در قسمت اندام‌های حیاتی با وجود انجام عملیات به‌زراعی به مرور از بین رفتند. برخی از درختان قطع شده نیز از نوع اقاقیا بودند که با توجه به دیرزیستی این‌ گونه، عملیات جوان‌سازی برای حفظ آنها اجرا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار