مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ در انتخابات شهردار مدرسه:

دانش‌آموزان با کسب مهارت‌های لازم می‌توانند گام‌های مهم و نتایج مطلوب را در زندگی اجتماعی بدست آورند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ به بدست آوردن زندگی اجتماعی توسط دانش آموزان با استفاده از مهارت های لازم تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با کسب مهارت‌های لازم می‌توانند گام‌های مهم و نتایج مطلوب را در زندگی اجتماعی بدست آورند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش منطقه ۱۸، منصور هدایتی مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٨ در مراسم انتخاب شهرداران مدارس در مدرسه دخترانه شهدت، گفت: آشنایی با حقوق و تکالیف شهروندی و مشارکت اجتماعی از جمله اهداف شاخص طرح شهردار مدرسه است که دانش آموزان را به شهروندانی قانونمند تبدیل می کند. یکی از وظایف مهم مدارس علاوه بر انتقال دانش، آموزش مفاهیم و مهارت های لازم برای روبه روشدن دانش آموزان با مسائل مهم اجتماعی و فرهنگی در جامعه است.

وی افزود: اجرای طرح شهردار مدرسه، نویدبخش گام های مثبت در زمینه پرورش نسل جدید است. تبدیل دانش آموزان به نیروهایی کارآمد برای مشارکت در برنامه های شهری و اجتماعی از اهداف طرح شهردار مدرسه است و مدیریت در این طرح به مانند تمرین مدیریت شهر توسط آینده سازان این مرز و بوم است. ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان در زمینه های مرتبط با مسائل ایمنی، ترافیک و حمل و نقل عمومی، زیست محیطی، امور اجتماعی و فرهنگی، ورزشی و تربیت بدنی و همچنین تقویت حس مسئولیت پذیری و روحیه مشارکت جویی نوجوانان در خصوص موضوعات مرتبط با مدیریت شهری از جمله اهدف این انتخابات شهردار مدرسه است.

پس از برگزاری جلسات هم اندیشی و توجیهی شهرداری با آموزش و پرورش منطقه و مدیران و مربیان پرورشی منتخب از ۴ الی ۱۰ دی ماه بصورت مجازی و حضوری در ۲۵ مدرسه دخترانه و پسرانه مقطع متوسطه دور اول و دوم و ابتدایی دوره دوم اجرا می شود.

بیست و دومین دوره انتخاب شهرداران مدارس با مشارکت بیش از ۱۱ هزار دانش آموز در ۲۵ مدرسه منتخب این منطقه انجام شد و در نهایت ۲۵ نفر به عنوان شهردار و ۱۵۰ نفر از معاونین آنها معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار