امام جمعه بوشهر:

مساجد قلب جامعه اسلامی است

بوشهر(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت مساجد قلب جامعه اسلامی است و باید به عمران مساجد توجه کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مساجد قلب جامعه اسلامی است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، نشست شورای عالی روحانیت استان بوشهر با حضور حجت الاسلام حاج علی اکبری رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد.

آیت الله صفایی بوشهری در این نشست با بیان اینکه تاریخ اسلام پر از آموزه است، تصریح کرد: کسانی که در منظومه ولایت قرار دارند همواره مصون می‌مانند و موفق هستند و قرار گرفتن در خارج از این منظومه، سبب بحران و سقوط می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ارزش هر شخص به اندازه تقرب واقعی آن به ولایت است گفت: جوهره روحانیت در حلقه اول تقرب به ولایت است.
امام جمعه بوشهر، ولایت‌مداری را یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا (س) دانست و بیان کرد: حضرت زهرا (س) خودش را هزینه ولایت کرد و باید از این آموزه استفاده شود.
وی با بیان اینکه این روحیه، رویه و نگاه در روحانیت استان بوشهر متبلور است، خاطرنشان کرد: معرفت به مقام عظمای ولایت دارای عظمت والا و با اهمیتی است.
آیت الله صفایی بوشهری جایگاه روحانیون استان را در ابعاد گوناگون برشمرد و خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد ائمه جمعه استان بوشهر جوان، خوش روحیه، دارای پارسایی، شجاعت و با تحصیلات عالی هستند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این استان هیچ دغدغه‌ای برای نظام ایجاد نکرده است، تصریح کرد: با وجود اینکه بوشهر یک استان استراتژیک و فوق‌العاده مهم است، ولی هیچ دغدغه‌ای برای نظام اسلامی ایجاد نکرده است.
آیت الله صفایی بوشهری توسعه زیرساخت‌ها در عرصه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بیش از 183 هزار متر مربع به فضای حوزه‌های علمیه افزوده شده است.
وی جایگاه روحانیت در استان بوشهر نزد مردم بسیار محترم و با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: در استان بوشهر، روحانیت محور تحولات کلان است.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نیز با اشاره به اینکه روحانیون در جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارند اظهار کرد: اتحاد و هم‌افزایی روحانیت استان بوشهر باید به عنوان الگو به دیگر استان‌ها معرفی و از تجربیات آن استفاده شود.
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری‌ مستندسازی ابتکار استان بوشهر و ارائه آن به جامعه هدف در دیگر استان‌ها را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: با توجه به نقش روحانیت در جامعه در عرصه‌های گوناگون، باید روحانیت ارشد در نهادها و دستگاه‌های مختلف در خدمت نمایندگان مقام معظم رهبری استان‌ها سازماندهی شوند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به نقش روحانیون در تعلیم و تربیت، بخش‌های پشتیبانی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و دیگر عرصه‌ها تأکید کرد: با توجه به جایگاه امامت و ولایت در جامعه معرفی این ظرفیت در عرصه‌های مختلف اجتماع به ویژه در حوزه دانش‌آموزی یک ضرورت است.
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری‌ نعمت ولایت فقیه در جامعه را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: با داشتن چنین ظرفیت و بهره‌مندی آحاد جامعه از آن، این مهم مایه فخر و افتخار شیعه است و هر روز نسبت به این مهم نیاز بیشتری پیدا می‌کنیم.
وی مسجد را قلب جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: باید به زیرساخت‌های مسجد به‌عنوان قلب تپنده جامعه اسلامی توجه ویژه شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه باید به عمران مساجد توجه ویژه شود، گفت: در این راستا سایر امکانات باید در خدمت ظاهری و باطنی مسجد قرار بگیرد تا از آن جامعه هدف بهره لازم را بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار