اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت:

هماهنگی برای سفر گروسی به ایران بعد از تعطیلات ژانویه انجام می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی درباره سفر گروسی به ایران گفت تمایلی در این زمینه نشان داده شده و قرار است هماهنگی آن بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود.

کد مطلب: ۱۳۳۴۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
هماهنگی برای سفر گروسی به ایران بعد از تعطیلات ژانویه انجام می‌شود

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: سالانه یک میلیون بیمار از ظرفیت رادیو دارو در کشور استفاده می‌کنند؛ اگر ما چرخه سوخت هسته‌ای نداشتیم، نمی‌توانستیم فرآوری انجام دهیم و قادر نبودیم رادیو دارو در کشور تولید کنیم. بحث سلامت و جان مردم برای آمریکایی‌ها فاقد ارزش و اهمیت است و به همین دلیل، بی‌رویه همه را تحریم می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه توسعه‌ای ما کاملا فعال است، افزود: رادیو داروها دو کارکرد دارند؛ تشخیصی و درمانی؛ در بخش تشخیصی نمونه‌ای را اخیرا در هفته پژوهش رونمایی کردیم. نکته مهمتر درمانی است که بتواند سلول درمانی را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دهد و آن را از بین ببرد بدون اینکه آسیب جانی داشته باشد، زیرا بیماران سرطانی از شرایط شیمی درمانی و داروهای شیمیایی آسیب‌های زیادی طی این سال‌ها متحمل شده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: گام تکمیلی ما این است که برپایه مشتقات آب سنگین، داروهای جدید را جایگزین کنیم تا یک روند تحولی داشته‌ باشیم.

وی همچنین درباره سفر گروسی و سایر مسئولان آژانس به ایران و روند گفت‌و‌گوها و مذاکرات، گفت: تمایلی نشان داده شده و قرار است هماهنگی بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار