آخرین قیمت 6 ماشین پرطرفدار + جدول

واردات خودرو قیمت خودروی داخلی را کاهش می‌دهد؟

تهران (پانا) - با وارد شدن اولین محموله خودروهای خارجی برخی انتظار کاهش قیمت خودروی داخلی را داشتند اما این روزها خودروهای پرکاربردی مانند دنا، پراید، رانا، کوییک همچنان روند صعودی قیمت‌ها را طی می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۴۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آخرین قیمت 6 ماشین پرطرفدار + جدول

بالاخره بعد از مدت‌ها یخ بازار خودرو شکست و این روزها با انتشار خبرهایی مبنی بر واردات خودروی خارجی مشتریان وارد بازار خودرو شده‌اند ولی موضوع اینجاست که آیا با واردات خودرو قیمت خودروی داخلی هم تغییر خواهد کرد؟

سینا رحیمی، یکی از نمایشگاه داران خودرو در گفت‌وگو با پانا با تائید اینکه بازار خریدوفروش خودرو دوباره در حال جان گرفتن است، گفت: «بیشتر از یک سال است که بازار خریدوفروش خودروی خارجی به رکود عجیبی فرورفته بود و حالا با واردات خودروهایی که گفته‌اند باز هم ادامه‌ دارد، منتظریم تا این بازار دوباره جان تازه‌ای بگیرد.»

رحیمی درباره تأثیرگذاری واردات خودرو بر قیمت خودروی داخلی گفت: «خودروهای خارجی که وارد می‌شوند قطعاً قیمت‌های چندمیلیاردی دارد و مشتری‌های خاص خودش را دارد اما مشتری خودروی داخلی عموماً از طبقه متوسط است.»

وی افزود: «آنچه قیمت خودروی داخلی را به حد معقول و مناسب می‌رساند، رقابتی شدن تولید است که آن‌هم ارتباط مستقیم با موضوع تحریم‌ها دارد. اگر تحریم‌ها نباشد واردات قطعات خودرو آزاد می‌شود و دست تولیدکننده داخلی باز شده و می‌تواند تعداد خودروی بیشتری به بازار برساند. وقتی عرضه و تقاضا باهم متناسب باشد دیگر شاهد این رشد بی‌رویه قیمت خودروی داخلی نخواهیم بود.»

بررسی پانا از روند تغییر قیمت خودروی داخلی در دو روز گذشته نشان می‌دهد خودروهای پرکاربردی مانند رانا، دنا، تیبا، پراید و کوییک که متقاضیان آن عموما قشر متوسط و دهک‌های پایین جامعه هستند، رشد قیمتی بیش از 1 درصد و حتی تا 3 درصد داشته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار