نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کمتر از کار شهدا نیست

سمنان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان سمنان، زنده نگهداشتن پیام و یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را کمتر از کار شهدا ندانست و گفت فداکاری‌ها سبب شده این اقتدار و عزت را نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کمتر از کار شهدا نیست

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، روز دوشنبه در دومین کنگره ملی ۱۷۹ شهید نهضت سوادآموزی در سالن اجتماعات پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان، با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، ضمن بیان اینکه شهدا با نثار خون خود و فداکاری ها توانسته اند انقلاب و ارزش های نظام اسلامی را حفظ کنند، افزود: شهدا در زمان حیات خود حامی نظام و ارزش های نظام بودند و پس از شهادت و به برکت خون شهدا این نظام دارای اقتدار، عزت و کرامت شده است.

وی با اشاره به تقارن ایام شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س)، برگزاری کنگره شهدای نهضت سوادآموزی و تشییع شهدای گمنام در سراسر کشور، اظهار داشت: لقب شهید بودن حضرت زهرای مرضیه(س) به معنای فردی که جانش را در راه اعتلای کلمه الله و صیانت از ولایت به عنوان اولین شهید راه ولایت فرار کرد و از سوی شاهد و گواه بودن این بانوی گرانقدر بر اعمال امت اسلامی، بسیار حائز توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در راستای تکریم شهدا، عنوان کرد: امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نبوده و شرکت در یادواره ها و کنگره های شهدا از جهت بزرگداشت و زنده نگه داشتن یاد شهدا کاری کمتر از کار شهدا نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی، سر خم ملت در برابر مستکبران را تکریم شهدا عنوان کرد و گفت: گفتمان‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز است. باید آرمان‌های آن دوران حفظ و در راستای تبیین و ترویج آن در جامعه تلاش شود.

وی تصریح کرد: تکریم شهدا در این است که هرگز در مقابل سلطه گران و مستکبرین سر خم نکرده و این بدان معنا است که پیام شهدا استکبارستیزی و ایستادن در مقابل دشمن و پایمردی کردن است لذا حضور ما در یادمان ها و یادواره‌های شهدا توفیقی است جهت بازخوانی پیام شهدا که در اغلب موارد همان رهروی از ولایت است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، برگزاری یادواره گرامیداشت شهدا را فرصتی جهت تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و رشادت عنوان کرد و افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا رواج فرهنگ ایثار در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی، با بیان اینکه باید هنرمندانه سبک زندگی اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال داد، ادامه داد: شهدا در وصیت نامه‌های خود بر پیروی از ولی فقیه را تأکید داشته و پیروی از توصیه شهدا در وصیت نامه‌هایشان رمز سعادت ما و شکست بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه بیان کرد: هر شهید پرچمی برای استقلال و شرف این ملت است و ما در حقیقت انقلاب اسلام قرآن استقلال آبرو و حیثیت خود را از برکت خون پاک شهدای عزیزمان داریم؛ لذا زنده نگه داشتن یاد شهدا باعث می شود تا ارتباط خود را با این موارد اعلام کرده و حفظ کنیم.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به منظور شرکت در کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی در استان به سمنان سفر کرد و دیدار با فرهنگیان و شرکت در شورای آموزش و پرورش استان از جمله برنامه‌های نوری در سفر به استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار