مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان خبرداد:

آغاز طرح حفظ زیارت جامعه کبیره در مدارس سمنان

سمنان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان خبرداد در راستای حفظ و تعمیق باورهای دینی و اعتقادی دانش‌آموزان، طرح حفظ زیارت جامعه کبیره در سال تحصیلی جاری در مدارس شهرستان سمنان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۵۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح حفظ زیارت جامعه کبیره در مدارس سمنان

علیرضا کرد، در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی این طرح گفت: زیارت جامعه کبیره یکی از معتبرترین و مستندترین زیارت ها است که از امام هادی(ع) به دست ما رسیده و سرشار از مضامین بلند و محتوای ارزشمندی است که موجب می شود دانش آموزان با ویژگی ها و خصلت های رفتاری امامان معصوم بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، فعالیت های قرآن و عترت یکی از مهمترین برنامه ها و اقدامات آموزش و پرورش در مدارس است، خاطرنشان کرد: به موازات فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآن و نماز، به موضوع امام شناسی نیز اهمیت ویژه ای داده می‌شود و اجرای طرح حفظ زیارت جامعه کبیره، بخشی از این اقدامات است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان افزود: در مرحله اول حفظ پنج سلام زیارت به صورت پایلوت در مدارس شاهد شهرستان سمنان اجرا می شود و در ادامه در کلیه مدارس اجرایی خواهد شد.

کرد همچنین از اجرای این طرح برای اولین بار در حوزه دانش آموزی در سطح کشور خبر داد و گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، مرحله اول همایش در ۱۷ اسفند ماه همزمان با میلاد مسعود امام زمان عجل الله (نیمه شعیان) برگزار می‌شود و از دانش آموزانی که موفق به حفظ زیارت جامعه کبیره شوند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار