نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

تعلیم و تربیت و آموزش، از ارکان اصلی نظام آموزش و پرورش است

سمنان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه آموزش و پرورش، نقشی مهم در تعلیم و تربیت و معلمان نقشی مهم در اصلاح و تعالی دانش‌آموزان دارند، گفت وقایع اخیر نشان داد هر چقدر برای معلمان و کادر مدرسه بیشتر کار شود، در تعالی جامعه جایگاه ویژه‌تری دارند.

کد مطلب: ۱۳۳۳۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت و آموزش، از ارکان اصلی نظام آموزش و پرورش است

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، روز دوشنبه در دیدار با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دفتر امام جمعه سمنان، با اشاره به اینکه دو رکن اصلی آموزش و پرورش، تزکیه و تعلیم است، افزود: آینده کشور به دست دانش آموزان امروز است و دشمن نیز بر این موضوع تمرکز دارد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول، برنامه های مختلفی در آموزش و پرورش اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: باید پالایشی دقیق روی معلمان و کادر مدارس انجام شود؛ چراکه معلمان، آینده‌سازان کشور را تربیت می کنند و این نسل باید زیر نظر معلمان متعهد و انقلابی پرورش یابند و در کتب درسی خود با فرهنگ جهاد و شهادت، نظم و قانون گرایی، مبارزه با آسیب های اجتماعی و علوم روز آشنا شوند.

امام جمعه سمنان با عنوان این مطلب که ایجاد معیار آموزشی در صدد اینکه علم‌ نافع را به دانش آموزان بیاموزیم، امری ضروری است، تصریح کرد: آموزش و پرورش و خانواده، هر دو در کنار هم در بحث آموزش و پرورش دانش آموزان تاثیر دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: طی دوره‌های گذشته دانشگاه فرهنگیان استان سمنان متاسفانه تضعیف شده و مهجور مانده بود و تنها در حدود ۲ رشته ارائه می‌شد ولی اکنون با پیگیری مسئولان استان، این دانشگاه جانی دوباره گرفت و شاهد حرکات مثبتی در این‌ خصوص هستیم که این اقدامی ارزشمند در تربیت معلمان در تراز انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه مرکز تربیت معلم‌ در سمنان، از قبل از انقلاب فعال بوده و حضور مسئولان دلسوز باعث شد تا نیروهای بسیار‌ مطلوبی پرورش یابد، گفت: انتظار داریم تا کادر قوی از‌ جمله‌ در حوزه معلمان‌ ابتدایی، نیروهای متدین، دیندار و دین‌ محور با دغدغه مسائل دینی مشعول فعالیت باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه توجه‌ به سواد رسانه ای در حوزه آموزش و پرورش و برای آگاهی بیشتر دانش آموزان امری ضروری است، افزود: نیاز است تا تبیین جنایات دوره‌ پهلوی و همچنین فرهنگ‌ جبهه، ایثار و شهادت در مبانی درسی برای دانش آموزان تبیین‌ شود؛ چرا که جهاد تبیین نقش مهمی در اقناع افکار عمومی و رو کردن دسیسه دشمنان دارد و باید این راهبرد مورد توجه ویژه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: آموزش فرهنگ ایثار و شهادت، دستاوردهای انقلاب اسلامی، نظم و قانون‌گرایی، فعالیت جهادی و مهارت‌های زندگی نیز از دیگر موارد مهمی است که باید در آموزش و پرورش مورد توجه باشد.

وی در پایان تاکید کرد: آزمون و خطا از مشکلات اساسی در آموزش و پرورش محسوب می‌شود و هر دوره یک برنامه در دستور کار قرار می‌گیرد. امید است که این مشکل در دولت سیزدهم رفع شود.

آموزش و پرورش باید عامل به توصیه رهبری باشد

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در ادامه این دیدار گفت: امروز استان سمنان میزبان وزیر پرتلاش آموزش و پرورش است و افتخار یادواره شهدای عزیز و گرانقدر نهضت سواد آموزی کشور نیز نصیب استان سمنان شده است.

وی همچنین تصریح کرد: انشالله بتوانیم عامل به توصیه مقام معظم رهبری در مجموعه بزرگ خانواده آموزش پرورش باشیم.

بنا به گفته این مقام مسئول برنامه یادواره شهدای نهضت سواد آموری کشور، شورای آموزش و پرورش استان و در ادامه برنامه ها دیدار با برخی دانش آموزان و فرهنگیان استان در دستور کار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار