با اجرای طرح نذر کتاب؛

بیش از 67 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس استان اصفهان اهدا شد

اصفهان (پانا) - رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وبا تلاش خیرخواهانه همکاران فرهنگی در سراسر استان و همکاری اولیای خیراندیش 67242 جلد کتاب در قالب طرح «نذر کتاب» به کتابخانه‌های مدارس اهدا شد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 67 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس استان اصفهان اهدا شد

مرتضی شکری، رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نذر کتاب، مقوله‌ای تاثیرگذار در فرهنگ و طرحی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و در دسترس قرار دادن کتاب برای تمام اقشار جامعه است که در آبان ماه امسال این طرح را در مدراس استان برگزار کردیم که پس از جمع‌بندی بیش از 67 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس اهدا شد.

وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح گفت: با اعلام به دانش آموزان مقرر شد کتاب‌هایی که دانش آموزان در منزل دارند و مطالعه کرده اند، در صورت تمایل با اجازه والیدن به مدرسه محل تحصیل خود اهدا کنند و مدارس پس از وجین و دسته بندی کتاب‌های اهدایی، آن دسته از کتاب‌هایی که مناسب سن و جنس دانش آموزان است را در کتابخانه های کلاسی یا آموزشگاهی در اختیار سایر دانش آموزان همان مدرسه قرار دهند.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تشکر از همه دانش آموزان و اولیای آنان گفت: در این طرح که در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد تعداد 2463 مدرسه مشارکت داشته اند که دانش آموزان دوره ابتدایی در 1385 آموزشگاه تعداد 40304 جلد کتاب را به کتابخانه های کلاسی خود اهدا کردند.

وی افزود: دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه اول در 681 مدرسه با 15354 جلد کتاب و دانش آموزان دوره متوسطه دوره دوم در 399 دبیرستان تعداد 11584 جلد کتاب را به مدارس خود اهدا کردند.

شکری به وجود تعداد 600/ 524 / 7 جلد کتاب در کتابخانه های مدارس استان اشاره کرد و افزود: سرانه هر دانش آموز در حوزه کتاب و کتابخانه مدارس متوسطه اول و دوم با تعداد کتاب‌های موجود4 میلیون و 660 هزار و 500 جلد بصورت میانگین برای هر دانش آموز 12 جلد و در دوره ابتدایی با تعداد کتاب های موجود 2854100 جلد حدود 10جلد کتاب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار