رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

حضرت فاطمه زهرا(س) در عین محبت و مهربانی مملو از آگاهی و دانشی عمیق بودند

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در شب شعر فاطمی، حضرت فاطمه زهرا(س) را در عین محبت و مهربانی مملو از آگاهی و دانشی عمیق برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
حضرت فاطمه زهرا(س) در عین محبت و مهربانی مملو از آگاهی و دانشی عمیق بودند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، الهام یاوری که در آیین شب شعر فاطمی در دبیرستان دوره دوم علامه حلی 3 تهران برگزار شد، گفت: مطابق حدیث حضرت مهدی (عج) می فرمایند: "دختر پیامبر برای من اسوه نیکویی هستند"، ما باید به اهمیت این موضوع پی ببریم زیرا این جمله از زبان یک معصوم که همه عالم منتظر ظهور ایشان هستند خارج شده است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) در واقع تجلی وجوه جمال خداوند بودند و پیغمبر در مورد ایشان میفرمایند : اگر قرار بود خوبی و زیبایی تجسم پیدا کند این تجسم در حضرت زهرا (س) بود و ابعاد بسیار متعددی در این زیبایی مطرح است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: فاطمه زهرا (س) از زمانی کودکی که همراه پدر بودند در مسیر بسیار سخت رسالت ، الگو و نمونه کامل مسئولیت پذیری هستند ، مسئولیت زن بودن ، دختر بودن ، انسان بودن ، مادر و همسر بودن ، حضور در فضای اجتماعی متلاطمی که نیاز به فکر کردن و مجاهدت برای اصلاح دارد.
وی با اشاره به نقش های حضرت فاطمه زهرا (س) در جامعه داشتند خاطر نشان کرد: خداوند در خلقت حضرت زهرا (س) یک نقش ویژه برای ایشان در نظر گرفته است؛ نقشی که پر از ظرافت، محبت مهربانی، فداکاری و صمیمیت در عین حال مملو از آگاهی و دانش عمیق است.

یاوری با اشاره به جمله ای از امام خمینی (ره) درباره حضرت زهرا (س) گفت: "اگر فاطمه زهرا (س) مرد بود پیغمبر می شد"؛ تعبیر های متفاوتی از این روایات است یعنی همان ظرافت ها و پیچیدگی هایی که برای امر رسالت احتیاج است؛ توانمندی مخاطب شناسی و ارتباط با مخاطب که پیامبران به واسطه جبرئیل داشتند در وجود حضرت زهرا (س) جمع بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به نظر میرسد حضرت فاطمه زهرا (س) به این دنیا آمده‌اند تا در مدت بسیار کوتاهی که روی کره زمین زندگی کردند به ما درس مسئولیت پذیری بدهند.

وی افزود: مسئولیت پذیری یعنی نقش ما در بهتر کردن دنیایی که به ما سپرده شده است و اگر چنین کاری انجام ندهیم شیعه فاطمه (س) نیستیم.

یاوری گفت: در انتها از حضرت زهرا (س) خواهش می کنیم که مسئولیت مادری و مهربانی بی مرز خویش را در حق ما تمام کنند و ما را به مسیری سوق بدهند که آخرش زندگی و شهادت فاطمی است.

چهارمین هنرواره شعر فاطمی با شرکت ۵٨ اثر توسط دانش‌آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه، دبیران و کادر و معاونین مدارس استعداد های درخشان در استان‌های تهران ، قم و کرمان و شهرستان‌های استان تهران ؛ قرچک، ورامین، شهر ری، شهر قدس، البرز و کرج ، برگزار شد.

از بین آثار ارسالی، در بخش دانش‌آموزی ٨ اثر برگزیده، ٧ اثر شایسته تقدیر و در بخش معاونین، دبیران و کادر مدارس ۴ اثر برگزیده و یک اثر شایسته تقدیر، انتخاب شدند.داوری این هنرواره بر عهده علیرضا دهرویه ، دبیر انجمن شعری استان مازندران و داور کنگره‌های شعر کشوری و استانی انجام گرفت و شاعران چوناحمد بابایی و علی مشهوری نیز در این برنامه شعرخوانی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار