اجرای طرح هادی در ۷۰ درصد روستاهای خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد شاخص برخورداری از طرح هادی روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به ۷۰ درصد رسیده که بالاتر از میانگین کشوری است.

کد مطلب: ۱۳۳۳۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح هادی در ۷۰ درصد روستاهای خراسان جنوبی

حمید حاجی‌زاده افزود: میانگین برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از طرح هادی ۵۷ درصد و در استان خراسان جنوبی ۷۰ درصد است.

وی بیان کرد: تاکنون طرح هادی روستایی برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان یعنی ۹۱۸ روستا تهیه شده و طرح هادی روستایی در ۶۴۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: هدف‌گذاری شده که در صورت تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی طرح‌های هادی روستایی در سال ۱۴۱۰ به اتمام برسد.

وی از اختصاص ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب استانی برای اجرای طرح هادی روستایی خبر داد و افزود: در صورت تخصیص کامل این اعتبار اجرای ۸۰ طرح هادی و مطالعه و تهیه ۱۰ طرح در دستور کار قرار می‌گیرد.

حاجی‌زاده اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات استانی پنج میلیارد و ۵۰۰ ملیون تومان برای اجرای طرح‌های هادی روستایی تخصیص یافته که از این محل ۱۱ طرح در حال اجرا است.

وی همچنین از اجرای طرح بهسازی برای هشت روستای هدف گردشگری خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد در حال حاضر طرح بهسازی روستاهای گردشگری چنشت سربیشه و نایبند طبس در دست اجراست.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی بیان کرد: طرح بهسازی روستای چنشت با اعتبار سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا پایان امسال و طرح بهسازی روستای نایبند با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: طرح بهسازی روستاهای خرو، ازمیغان طبس و روشناوند بیرجند امسال آغاز شد و مطالعات طرح‌ بهسازی روستاهای کُرُه و باراز قاین و پیرحاجات طبس نیز به پایان رسیده که بعد از تخصیص اعتبار ملی، بهسازی در این روستاها صورت می‌گیرد.

حاجی‌زاده هدف از بهسازی روستاهای هدف گردشگری و بهسازی بافت باارزش روستاها را جذب گردشگر به این مناطق و از سوی دیگر حفظ مناطق با ارزش و قدیمی این روستاها عنوان کرد و گفت: تاکنون طرح هادی روستاهای فورگ، درمیان و کریمو به اتمام رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار