معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

قرآن تأثیر بسیاری بر رشد همه‌جانبه شخصیت انسان دارد

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت قرآن کریم تأثیر بسیاری بر رشد همه‌جانبه شخصیت انسان دارد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
قرآن تأثیر بسیاری بر رشد همه‌جانبه شخصیت انسان دارد

نشست تخصصی استانی با هدف هماهنگی بین بخشی درخصوص اجرای بهینه طرح‌های معاونت ابتدایی با حضور معاون آموزش ابتدایی استان، رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی، نماینده اداره استثنایی، کارشناسان آموزش و پرورش، نماینده معاونت پرورشی و فرهنگی، نماینده اداره امور شاهد و ایثارگران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و روسای 3گانه معاونت آموزش ابتدایی استان در راستای اجرای طرح و برنامه های ابتدایی برگزار شد.

این نشست با هدف تبیین و اشاعه مکتب حاج قاسم، تجهیز کتابخانه ها، تقویت و ترویج کتابخوانی به منظور افزایش سرانه مطالعه در جامعه برگزار شد.

سید محمود حسینی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز بر اهمیت توجه قرآن کریم بر رشد همه جانبه انسان تاکید و اشاره کرد: ما در برنامه درسی باید رشد همه جانبه ابعاد شخصیتی افراد را مدنظر داشته باشیم و برنامه ها باید همه جانبه پرور باشد. با در نظر گرفتن تاکید قرآن بر رشد همه جانبه باید بگویم حاج قاسم مصداق بارز کلمه «رشید» در سوره هود است.

وی افزود: شهید سلیمانی برآمده از نهضت عاشورا و جریان مقاومت است. ولایتمداری و ذوب شدن در ولایت و باور به این مقوله که وی سرباز ولایت است، این شخصیت را تبدیل به یک مکتب کرده است. از دیگر ویژگی های وی مجاهدت و خستگی ناپذیری بود. وی دائما در میدان حضور داشت چرا که عاشق دین و مردم بود. هرجا استکباری وجود داشت، وی برای دفاع از دین به پا می خواست. انسجام و اتحاد و در نهایت اعتقاد به نصرت الهی از دیگر ویژگی های مکتب شهید سلیمانی است.

حسینی در ادامه اهمیت به ترویج مکتب و فرهنگ حاج قاسم در جامعه را تکلیف تک تک آحاد جامعه تلقی کرد و بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر اختتامیه طرح عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم تاکید ورزید.

وی برگزاری این مراسم را در گرو همکاری و هماهنگی تمامی ارگان‌ها و نهادهای درون و برون سازمانی دانست که در ادامه نشست با تبادل نظر، فعالیت ها و برنامه های مربوط به برگزاری اختتامیه به اعضا تفویض شد.

معاون آموزش ابتدایی همچنین به تبیین و تشریح طرح یار مهربان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، تقویت گفتمان سازی، تجهیز کتابخانه های کلاس با اولویت مناطق کم برخوردار پرداخت.

وی به طرح نقاشی خانواده من در گروه کودکان 6-4 سال که در حوزه اختیارات سازمان تعلیم و تربیت است اشاره کرد و خواستار همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این خصوص شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار