یک دانش آموز خبرنگار پانا:

داشتن فن بیان خوب، راه رسیدن به موفقیت در شغل است

تهران (پانا) - یک دانش‌آموز خبرنگار استان مازندران شهرستان ساری که سابقه مجری‌گری در مناسبت‌های مختلف و برنامه‌های تلویزیونی را در پرونده کاری خود دارد داشتن فن بیان خوب را، راه رسیدن به موفقیت دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۲۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
داشتن فن بیان خوب، راه رسیدن به موفقیت در شغل است

سونیا کاظمی، درباره اهمیت فن بیان خوب در گفت و گو با پانا گفت: « آموختن فن بیان فقط برای افراد علاقه مند به مجری گری و گویندگی نیست. بلکه برای تمام افراد نیاز است. ما باید بتوانیم خوب صحبت کنیم تا فردی موفق در جامعه باشیم. بنابراین فردی که به کلاس فن بیان می رود روابط عمومی و نوع صحبت و اعتماد به نفس خود را تقویت می کند. »

وی ادامه داد: « فن بیان یعنی اینکه ما بدانیم صحبت خود را با چه لحنی و در چه زمانی بگوییم. بر خلاف نوع فکر برخی از افراد، این مهارت به معنای پرحرفی و چرب زبانی نیست. ما برای موفق شدن در شغل خود نیاز داریم تا بر روی فن بیان خود کار کنیم و آن را تقویت کنیم‌. »

کاظمی درباره چگونگی آغاز فعالیت خود در حوزه مجری گری گفت: « در حوزه مجری گری و فن بیان دوسالی است که فعالیت می کنم. در پایه ششم دبیری داشتم که من را به آموختن فن بیان و مجری گری تشویق می کرد. به همین دلیل در پایه هفتم به کلاس فن بیان و مجری گری رفتم و از همان زمان این مهارت را به صورت حرفه ای شروع کردم. »

وی درباره آموزش فن بیان به دانش آموزان توصیه کرد: « دانش آموزان می توانند در کلاس ها و دوره های مربوط به فن بیان و مجری گری شرکت کنند و اگر دانش آموزی برای شرکت در این کلاس ها بودجه کافی نداشت می تواند از کلاس هایی که در کانون ها برگزار می شود و هزینه کمتری دارد، فضای مجازی و امانت گرفتن کتاب های مربوط به فن بیان و مجری گری از کتابخانه ها استفاده کند. »

کاظمی درباره برخی روش های غلبه بر استرس در هنگام مجری گری عنوان کرد: « در واقع استرس یک امر طبیعی است و اگر استرس نداشته باشیم غیرطبیعی می شود، بلکه باید میزان آن متوسط باشد. ما با تسلطی که از آن مهارت بدست می آوریم، با تمرین و تکرار و شروع از مکان های کوچک مانند مدرسه می توانیم استرس خود را به حداقل برسانیم. این تمرین می تواند ایستادن جلوی آینه و صحبت کردن باشد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار