مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی خبر داد:

305 مدرسه میزبان اجرای طرح «کانون مدرسه» هستند

تهران (پانا) - مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی درباره طرح کانون مدرسه و نحوه اجرای آن در کانون‌های فرهنگی تربیتی در استان‌ها توضیحاتی ارائه داد و گفت 305 مدرسه میزبان اجرای طرح «کانون مدرسه» هستند.

کد مطلب: ۱۳۳۲۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
305 مدرسه میزبان اجرای طرح «کانون مدرسه» هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، «عباس مهاجر» در نشست هماهنگی طرح «کانون مدرسه» که با حضور رؤسای ادارات فرهنگی هنری و کارشناسان کانون در سراسر کشور به صورت برخط برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم در دولت جدید دستگاه‌ها و وزارت خانه‌های مختلفی که ماموریت اصلی‌شان تعلیم و تربیت نیست، به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند تا بتوانیم اهداف بلند تعلیم و تربیت را در کشور پیاده کنیم.

وی افزود: یکی از این دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مهمی که در این مدت یاریگر ما بوده، وزارت کشور است که جلسات مختلفی را در سطح معاون وزیر با این وزارت‌خانه برگزار کردیم و توافقات جدی بین دو وزارت‌خانه صورت گرفته است.

مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی ادامه داد: 305 مدرسه برای کانون مدرسه تخصیص اعتبار خوبی را دریافت کرده اند که باید بابت این اولویت‌سنجی نسبت به نظام تعلیم و تربیت تشکر کنیم.

مهاجر بیان کرد: اولویت ما در این موضوع پوشش کانون‌های فرهنگی تربیتی مناطق محروم و کم‌برخوردار بوده است. کانون‌هایی که درگیر معضلات اجتماعی و فرهنگی و نیازمند تامین اعتبار هستند مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: این موضوع گام اول این طرح است که با مشارکت و همکاری وزارت کشور بنا داریم مراحل بعدی اجرا را برای این طرح داشته باشیم. تخصیص‌های ثانویه برای کانون‌های فرهنگی تربیتی نیز مدنظر است.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی افزود: اولویت فعالیت کانون‌ها در استان‌ها باید فعالیت‌های محتوایی باشد لذا لازم است در سطح استان ارتباط خوبی با استانداری‌ها صورت بگیرد.

در این نشست «محمدصادقی کریمی‌کیا» معاون وزیر کشور نیز خاطرنشان کرد: با هماهنگی بین دو وزارت‌خانه برنامه‌های خوبی برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم، شیوه‌نامه‌ای را با همکاری دو وزارت‌خانه به استانداری ها ارسال کرده‌ایم که براساس بودجه‌ریزی مورد نظر توانستیم اولین تخصیص را به آموزش و پرورش بدهیم.

وی افزود: ضرورت و اهمیت طرح کانون مدرسه بسیار بالا است، کانون‌های فرهنگی تربیتی می‌توانند در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر باشند.

کریمی‌نیا ادامه داد: اهداف این طرح در شیوه‌نامه ذکر شده است، موضوع ارتقای هویت دینی، ملی و اجتماعی بین دانش‌آموزان و تقویت سرمایه‌های اجتماعی آنان از جمله این اهداف به حساب می‌آیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار