یادی از معلم ایثارگر روستای کمران فریدونشهر؛

معلمی که در شب یلدا به خانه‌اش نرسید

اصفهان (پانا) - فرهنگی مرحوم مهدی صمدی آموزگار روستای کمران فریدونشهرکه شب یلدا داستانی غم انگیز و اسیر کولاک شد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
معلمی که در شب یلدا به خانه‌اش نرسید

قصه تلخ معلمانی که در مسیر رفت و آمد به روستاهای صعب العبور دچار نامهربانی طبیعت شده اند کم نیست. داستانی غم انگیز در طولانی ترین شب سال مربوط به یکی از معلمان ایثارگر روستای کمران فریدونشهر در سال 76 است.

صبح روز 30 آذر سال ۷۶، مهدی صمدی معلم روستای کمران فریدونشهر، به قصد دیدار با خانواده مدرسه روستا را ترک کرد، مردم روستا به علت شرایط جوی سخت مانع از رفتن او شدند، اما سرنوشت چیز دیگری را رقم زده بود.

مهدی صمدی در سال۱۳۵۳ در جوی آباد قدیم واقع در خیابان کهندژ اصفهان دیده به جهان گشود، پس از طی تحصیلات دوران ابتدایی و راهنمایی دررشته تجربی ادامه تحصیل داد. سپس در سال۱۳۷۲ در رشته آموزش ابتدایی مرکز تربیت معلم الهی قمشه ای شهرضا پذیرفته شد. پس از تحصیلات دو ساله تربیت معلم سال اول معلمی را(۱۳۷۵) در پیربکران سپری کرد. سپس به علت این که سهمیه خدمتی او شهرستان فریدونشهر که تعیین شده بود در سال۷۶ به فریدونشهرکه رفت و در منطقه پشتکوه روستای کمران مشغول تدریس به دانش آموزان بی بضاعت آن منطقه شد.

روحیه خدمت رسانی او به حدی بود که هنگامی که به اصفهان می آمد برای مردم آن روستا دارو تهیه می‌کرد و با خود به روستا می برد.

صمدی در صبح روز ۳۰ آذر ماه ۷۶ به قصد دیدار با خانواده روستای کمران را ترک کرد. مردم روستا به علت برف و یخبندان شدید مانع رفتن او شدند، ولی وقتی بااصرار او مواجه شدند لباس و جوراب و چوب دستی به او دادند و او روانه فریدونشهر شد. پس از طی کردن کیلومترها مسافت در برف ؛ در منطقه میدانک دچار برف و کولاک شدید این منطقه شد. سپس خسته و ناامید برای این که ردی از خود به جای گذارد ساک دستی اش را به چوب دستی گره زد و در پای آن برای همیشه به خواب رفت.

پیکر یخ زده معلم خوب روستا پس از چند شبانه روز توسط عابران در زیر توده ای از برف پیدا شد، پیکرش بر دستان مردم قدرشناس فریدونشهر در روز ۵ دی ماه تشییع شد و سرانجام در روز چهارشنبه ۶دی ماه۷۶ به زادگاهش جوی آباد قدیم منتقل شد و توسط مردم خوب آن منطقه و جمع کثیری از همکارانش تشییع و به خاک سپرده شد.

امروز یکی از مدارس روستاهای فریدونشهر به نام این معلم عزیز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار