قهرمانی تیم شطرنج دختران ایران در مسابقات دانشجویان آسیا-اقیانوسیه

تهران (پانا) - رقابت‌های شطرنج آنلاین دانشجویان آسیا و اقیانوسیه در بخش دختران با قهرمانی تیمی و انفرادی دانشجویان کشورمان به پایان رسید.

کد مطلب: ۱۳۳۲۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
قهرمانی تیم شطرنج دختران ایران در مسابقات دانشجویان آسیا-اقیانوسیه

مسابقات شطرنج آنلاین دانشجویان آسیا در بخش دختران، امروز به پایان رسید و شطرنج‌بازان تیم ایران، عنوان قهرمانی هر دو بخش تیمی و انفرادی را به خود اختصاص دادند.

در رقابت‌های امروز که در سه دور پایانی برگزار شد،میترا اصغرزاده، استاد فیده زنان با کسب دو پیروزی و یک تساوی در روز آخر، جمع امتیازات خود را به ۸.۵ رساند و قهرمان شد.

مبینا علی نسب، استاد بزرگ زنان نیز با پیروزی در هر سه دیدار روز پایانی، ۸ امتیازی شد و عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد. آناهیتا زاهدی فر، استاد بین المللی زنان نیز با ۷ امتیاز (هم امتیاز با نفر سوم) و به دلیل پوئن‌شکنی در جایگاه چهارم قرار گرفت و طناز ازلی، استاد فیده زنان ۴.۵ امتیاز کسب کرد.

در پایان این رقابت‌ها در جدول رده بندی تیمی، ایران با ۲۸ امتیاز قهرمان شد و تیم‌های اندونزی با ۲۱.۵، هند با ۲۰ و چین با ۱۹.۵ امتیاز دوم تا چهارم شدند.

در این رقابت‌ها، نمایندگان کشورهای چین، بوتان، هند، اندونزی، اردن، مغولستان، سنگاپور، نیوزیلند و سریلانکا نیز حضور داشتند.

شادی پریدر به عنوان سرمربی و محمد ابراهیم زاده به عنوان سرپرست، هدایت تیم دانشجویان ایران را بر عهده داشتند.

سومین دوره رقابت‌های شطرنج دانشجویان دانشگاه های آسیا و اقیانوسیه به میزبانی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ایران با همکاری فدراسیون شطرنج از ۲۶ آذر تا ۶ دی به صورت آنلاین برگزار می‌شود. رقابت‌های پسران از ۳۰ آذر آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار