در هفته ملی پژوهش و فناوری انجام شد؛

افتتاح اولین مدرسۀ متاورس در استان سمنان

از دیوار فناورمحور در یکی از دبیرستان‌های سمنان برای اولین بار در کشور رونمایی شد

سمنان (پانا) - در هفته ملی پژوهش و فناوری، در یکی از دبیرستان‌های شهرستان سمنان از دیوار فناورمحور برای اولین بار در کشور رونمایی شد و اولین مدرسه متاورس استان سمنان نیز به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۳۳۲۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اولین مدرسۀ متاورس در استان سمنان

دیوار مهارتی یا فناور محور «فهیم» در چارچوب مدرسه مهارتی، فعالیت خود را در موضوعاتی چون فرهنگ، هنر، یادگیری و مهارت پیگیری می‌کند.

دیوار فناور فهیم یک فناوری بومی و دستاورد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان است که قابلیت های آن به مدارس سما منتقل شده و قرار است در قالب تفاهم نامه ای در مدارس دیگر استان سمنان اجرا ‌شود.

در مدرسۀ متاورس (Metaverse) نیز به کمک فناوری‌های هوش مصنوعی (AI)، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) می‌تواند یک بستر ایده‌ال برای برگزاری کلاس‌های آموزشی ایجاد کند. این فناوری بسترهای جذاب و پرکاربردی را برای ارتباط و تعامل معلمان و دانش‌آموزان فراهم خواهد کرد تا دانش آموزان بتوانند دروس سخت را راحت‌تر درک کرده و شرایطی فراهم شود که بتوانند با تکنولوژی‌های روز دنیا و آینده ارتباط برقرار کنند.

در حاشیه این رونمایی و افتتاح، دانش آموزان دبیرستان دخترانه سما سمنان که میزبان برگزاری این آیین در هفته ملی پژوهش و فناوری بودند نیز دست سازه ها و دست آوردهای پژوهشی خود را به نمایش گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار