سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت استان سمنان خبر داد:

اجرای طرح آهن‌یاری و مکمل‌یاری در مدارس استان سمنان

سمنان (پانا) - سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت استان سمنان خبر داد 54 هزار دانش آموز استان سمنان تحت پوشش طرح‌های آهن‌یاری و مکمل‌یاری قرار دارند و قرص‌های رایگان ویتامین D و آهن دریافت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۲۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح آهن‌یاری و مکمل‌یاری در مدارس استان سمنان

روح الله حسنی، پیرامون اجرای برنامه های سلامت محور در مدارس استان گفت: از جمله طرح‌های سلامت محوری که در مدارس دنبال می‌شود، طرح آهن‌یاری و توزیع ویتامین D است که در سال تحصیلی‌جاری با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، در حال انجام بوده و 100 درصد دانش‌آموزان دبیرستانی استان را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، قرص‌های آهن و ویتامین D بین دانش‌آموزان دختر و پسر دوره‌های اول و دوم متوسطه استان به‌صورت رایگان توزیع می‌شود، از خانوادۀ دانش‌آموزانی که قرص‌های آهن و ویتامین D دریافت می‌کنند، خواست بر مصرف قرص‌ها در زمان مقرر توسط دانش‌آموزان و فرزندانشان نظارت داشته باشند.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت استان با بیان اینکه طرح آهن‌یاری به مدت 16 هفته متوالی و مکمل‌یاری با ویتامین D به مدت 9 ماه در مدارس اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این طرح دانش‌آموزان دختر، 16 عدد قرص آهن و دانش‌آموزان دختر و پسر 9 عدد قرص ویتامین D در طول سال‌تحصیلی دریافت می‌کنند و همزمان با دریافت ریزمغذی‌های تغذیه‌ای، آموزش بهداشت و سلامت تغذیه سالم، علائم کمبود این ویتامین‌ها، راه‌های پیشگیری و منابع غذایی مفید و ... نیز به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

روح الله حسنی با اشاره به ضروری بودن مصرف قرص آهن در دانش‌آموزان به ویژه دختران، گفت: کم‌خونی ناشی از فقر آهن اغلب در کودکان و نوجوانان دیده می‌شود که کاهش قدرت و ظرفیت یادگیری، کاهش تمرکز حواس، افت تحصیلی، خستگی زودرس و ضعف و سرگیجه، کاهش توان کاری و مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها از مهم‌ترین عوارض کم‌خونی و فقر آهن است.

وی همچنین با بیان اینکه کمبود ویتامین D هم در کشور شایع است، افزود: وجود این ویتامین در بدن موجب جذب بهتر کلسیم شده و کمبود آن می تواند مشکلات و بیماری‌هایی مانند نرمی و پوکی استخوان را ایجاد کند. لذا توزیع رایگان آن بین دانش‌آموزان با اولویت مناطق محروم و روستایی در برنامه آموزش و پرورش استان سمنان قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار