امام جمعه اصفهان:

دهه فاطمیه بهانه‌ای است برای توجه به سیره و سبک زندگی حضرت زهرا/ فیلم

اصفهان (پانا) - امام جمعه شمال شهر اصفهان گفت دهه فاطمیه بهانه‌ای است برای توجه به سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) برای کل شیعیان خصوصا بانوان پیرو آن حضرت که ایشان چگونه زندگی می‌کردند و حق‌طلب بودند.

کد مطلب: ۱۳۳۱۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
دهه فاطمیه بهانه‌ای است برای توجه به سیره و سبک زندگی حضرت زهرا/ فیلم

حجت الاسلام سید روح الله فیاض، امام جمعه شمال شهر اصفهان در گفت‌وگو با پانا گفت‌: «دهه فاطمیه، دهه بزرگداشت شهادت حضرت زهرا (س) است، به جهت این که ما پیروان حضرت زهرا از فرهنگ حضرت زهرا درس بگیریم.»

وی افزود: در واقع دهه فاطمیه بهانه ای است برای توجه به سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) برای کل شیعیان خصوصا بانوان پیرو آن حضرت، این که ایشان چگونه زندگی می کردند، این که حق طلب بودند و یک زن مسلمان عفیف و باحیا و در عین حال با همه این رعایات شرعی و اسلامی یک فعال دینی و مذهبی اجتماعی بودند و نسبت به اتفاقاتی که در جامعه می افتاد بی تفاوت نبودند.

امام جمعه شمال شهر اصفهان تصریح کرد: در آن زمان که ولایت الهی که ولایت حضرت علی بود را کنار زدند و انحراف در جامعه اسلامی ایجاد شد، حضرت زهرا در عین حال که یک خانم بودند در عین رعایت عفت و حیای یک زن مسلمان، اعتراضشان را کردند اما توجه داشتند به حق بقیه مسلمانان و یک نهضت بزرگ اجتماعی را راه اندازی کردند. این یک الگوی تمام عیار است برای همه شیعیان و خصوصا بانوان دلداده و محب حضرت زهرا سلام الله علیها.

دانش آموز خبرنگار: ستایش صالح‌پور، هستی جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار