بیانیه شورای دانش‌آموزی دبیرستان فرهنگ عرفان به مناسبت بزرگداشت قرآن

تهران (پانا) - شورای دانش‌آموزی دبیرستان فرهنگ عرفان منطقه ۱۳ به نمایندگی از دانش‌آموزان این دبیرستان، بیانیه‌ای درباره هفته بزرگداشت قرآن کریم صادر کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه شورای دانش‌آموزی دبیرستان فرهنگ عرفان به مناسبت بزرگداشت قرآن

سخنگوی شورای دانش‌آموزی دبیرستان فرهنگ عرفان، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بزرگداشت قرآن کریم، متن بیانیه این شورای دانش‌آموزی را قرائت کرد.

به نام آفریننده قلم

«سلام و درود به همه دانش‌آموزان دبیرستان، نخبگان و سرمایه های ملی ایران عزیز، به عنوان نمایندگان شما و با توجه به اهمیت بزرگداشت قرآن کریم، لازم دانستیم چند نکته را بیان کنیم.

۱) قرآن کریم، دریایی عمیق و سرشار از یاقوت و گوهرهای دست یافتنی است، از آن جهت که هر کسی به فراخور احوال و درک معرفتی اش، می تواند از آن بهره‌مند شود.

۲) در فضای امروز، قرآن به عنوان گوهری برای اتحاد بین جوامع و ملل مسلمان، بسیار مورد اهمیت است و هر جوان و نوجوان باید حداقل یکبار ولو بصورت ترجمه، این کتاب آسمانی را بخواند و از آن الگو گیری کند.

۳) باید در مرحله نخست، قرآن را به عنوان تنها کتاب الهی که از تحریف مصون مانده و دوم به عنوان کتابی تاریخی که پر است از داستان های اخلاقی، مورد احترام قرار داد و آنرا در صورت امکان بصورت محترمانه، به سایر دانش آموزان بشناساند.

۴) در واکنش به توهین کنندگان به ساحت مقدس قرآن مجید، با صبوری ایستاد و توهین های آنان را محکوم کرد.

۵) این هفته را در قالب پویش های پرورشی و به شکل های مسابقات مختلف گسترش داد و دانش آموزان را نسبت به قرآن و یادگیری آن دغدغه مند کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار