فقهی به پانا خبر داد؛
دانشآموزان با فناوری هستهای آشنا میشوند
دانشآموزان میتوانند از زیرساختهای سازمان انرژی اتمی استفاده کنند/ تورهای علمی برای دانشآموزان مدارس انرژی اتمی برگزار میشود
تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هستهای خبر داد تشریح مفاهیم هستهای و آشناکردن دانشآموزان با این مفاهیم در دستور کار این پژوهشگاه است که باید سعی شود در سادهترین حالت ممکن برای دانشآموزان تشریح شود.
امیرحسین فقهی در گفتوگو با پانا درباره همکاری سازمان انرژی اتمی با وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: «ما برنامه بسیار ارزشمندی را با وزارت آموزش و پرورش در دست اقدام داریم؛ تفاهمنامهای با وزارت آموزش و پرورش داشتیم که بین وزیر آموزش و پرورش و ریاست سازمان انرژی اتمی در حوزه ترویج و آشنایی دانشآموزان با صنعت هستهای منعقد شد.»
وی افزود: «تورهای علمی برای دانشآموزان مدارس انرژی اتمی داشته و داریم و برنامههای گستردهتری نیز در دستور کار داریم.»
معاون رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: «یکی از مهمترین بخشها، تشریح تاریخچه و زحمات انجام شده توسط دیگران است؛ دانشآموزان باید بدانند که پدران و گذشتگان آنها چه زحماتی کشیدند و بخش دیگر، تشریح مفاهیم هستهای و آشناکردن دانشآموزان با این مفاهیم است که باید سعی کنیم اینها را در سادهترین حالت ممکن برای آنها تشریح کنیم.»
فقهی ادامه داد: «بخش سوم، بازدیدهای دانشآموزی است، یعنی دانشآموزان از آزمایشگاهها بازدید داشته باشند و تجهیزات را ببینند و معادن و مراکز صنعتی را به آنها نشان دهیم تا ترس و ابهت صنعت هستهای در درون دانشآموزان از بین برود. سایر کشورهای دنیا نیز همین کار را میکنند و آژانس بینالمللی انرژی اتمی نیز این موضوع را در دستور کار دارد و به سایر کشورها نیز پیشنهاد میکند که این کار را انجام دهند.»
رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هستهای بیان کرد: «آژانس بینالمللی انرژی اتمی در حوزه تربیت نیروی انسانی اعلام کرده است که کشورها با مقاطع ابتداییشان به تعامل بپردازند بر همین اساس برنامه داریم تا در حوزه ترویج، دانشآموزان را با عرصه فناوری هستهای آشنا کنیم.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: «سازمان انرژی اتمی مدارس فاخری دارد و به دستور رئیس سازمان این مدارس در حال توسعه است. ما زیرساختهای بسیار ارزشمندی داریم و دانشآموزان مدارس ما میتوانند از این زیرساختها استفاده کنند و برای المپیادهای بینالمللی آموزش ببینند.»
ارسال دیدگاه