مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش:
نظارت و ارزیابی سامانهای و فناورانه در مدارس آغاز میشود
تهران (پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت ما نگاه پیشگیرانه در حوزه نظارت نداریم و اگر فرایندها را راهنمایی نکنیم، مشارکت و همراهی را ایجاد نمیکند و این باید از طریق توسعه فناورانه و سامانهای رخ دهد که در ماههای آینده این نظارتهای فناورانه در آموزش و پرورش به زودی رونمایی خواهد شد تا این موضوع نیز تقویت شود.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان، سیدمجتبی هاشمی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در روز دوم همایش تخصصی روسای ادارات، کارشناس مسوولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش قطب ۲ کشور در اصفهان اظهار داشت: هرجایی آمدیم طرحهایی داشتهایم که مبتنی بر نظام پرداخت طراحی شده بود، عملا کارایی لازم را نداشته و با شکست مواجه شده است و اگر از فعالیت جهادی فاصله بگیریم، دچار شکست میشویم و البته این نافی وظایف سازمان در قبال نیروهای خود نیست.
وی افزود: بحث توسعه نگاه پیشگیرانه در حوزه نظارت مطرح است؛ البته نباید این در حد شعار بماند و باید در روش و فرآیند آن که دچار مشکل هستیم، برنامهریزی درستی انجام دهیم . در حوزه آموزش نیز دچار مشکل هستیم و باید یک فرآیند صحیح برای آن تعریف کنیم که در این زمینه فرآیند تولید محتوا را به عنوان فرهنگ سازمانی آغاز کردهایم.
هاشمی با اشاره به موضوع خودارزیابی از ادارات ارزیابی عملکرد استانها بیان داشت: قرار است برای ادارات ارزیابی استانها کارنامه صادر کنیم و بازخورد اولیه به استانها ارسال میشود و سپس نتیجه نهایی اعلام خواهد شد
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: در بسیاری از بخشها نظارت فراموش شده است نظارت باید برنامهساز بخشهای بعدی باشد که متاسفانه این اتفاقات رخ نمیدهد.
وی تصریح کرد: ما نگاه پیشگیرانه در حوزه نظارت نداریم و اگر فرایندها را راهنمایی نکنیم، مشارکت و همراهی را ایجاد نمیکند و این باید از طریق توسعه فناورانه و سامانهای رخ دهد که در ماههای آینده این نظارتهای فناورانه در آموزش و پرورش به زودی رونمایی خواهد شد تا این موضوع نیز تقویت شود.
هاشمی خاطرنشان کرد: فعالیت شبکهسازی و آموزش را در دستور کار قرار دادیم چرا که اگر بخواهیم نگاه راهبردی و استراتژیک به مسائل داشته باشیم، نیاز است آموزش را جدی بگیریم و به صورت ویژه آن را دنبال میکنیم.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تفویض اختیار به سطح مدارس را باید به صورت ویژه دنبال کنیم و باید کمک شود سازمان به تمرکززدایی برسد
وی اذعان کرد: بسیاری از عدم انگیزشها در سیستم به علت آن است که به نظرات و ایدهها و خلاقیتهای افراد مجموعه توجه یا قدردانی نمیشود که این خود باعث عدم مشارکت همکاران در طرحها میشود.
هاشمی با بیان اهمیت توجه به موضوع افکار عمومی، تصریح کرد: توجه به رسانه و افکار عمومی و توسعه افکار عمومی بسیار پسندیده و است و باید با حساسیت ویژه آن را دنبال کنیم چرا که این حوزه نمایانگر اقدامات ما خواهد بود.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: ظرفیتسازی از جوانان در عین استفاده از افراد باتجربهها باید به صورت ویژه با تعریف مکانیزمهای دقیق در دستور کار قرار گیرد؛ حضور در مدرسه خود یک کلاس یادگیری است اما جوانان باید راهبری شوند و این جوانگرایی باید به این صورت رخ دهد.
ارسال دیدگاه