مدیرآموزش وپرورش منطقه کهریزک :

نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان، یک اقدام علمی به نفع سرنوشت دانش‌آموزان کشور است

کهریزک (پانا) - مدیرآموزش و پرورش منطقه کهریزک گفت نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان یک اقدام علمی، سازمان‌یافته و فراقوه‌ای به نفع سرنوشت دانش‌آموزان کشور است.

کد مطلب: ۱۳۳۱۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان، یک اقدام علمی به نفع سرنوشت دانش‌آموزان کشور است

علی اصفهانی، مدیر آموزش وپرورش منطقه کهریزک در جلسه کمیته علمی اجرایی نماد که با حضور نمایندگان ادارات و نهادهای بخشداری، هلال احمر، کمیته امداد، اداره کار و امور اجتماعی، بهزیستی و نیروی انتظامی منطقه کهریزک در سالن شهید ابراهیم هادی آموزش و پرورش منطقه کهریزک تشکیل شد، اظهار کرد: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان یک اقدام علمی، سازمان یافته و فراقوه ای به نفع سرنوشت دانش آموزان کشور است که شامل آموزش های عمومی برای تمام دانش آموزان و بالا بردن سطح دانش و مهارت ارتقای سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان، خانواده(والدین) و مدرسه(معلمان و کادر اجرایی، پرورشی و آموزشی) است.

وی ادامه داد: شناسایی به‌هنگام دانش آموزان آسیب پذیر و آسیب دیده، ارجاع مناسب آنها برای دریافت بسته های خدمتی و حمایتی است.

اصفهانی تصریح کرد: باید همه ارگانها، آموزش و پرورش را در امر تربیت یاری کنند، زیرا آموزش و پرورش در کنار نهادها و ادارات ذیربط مسائل تربیتی را به نحو مطلوب جامه عمل می پوشاند و حضور پررنگ و موثر در ائتلاف ۹ گانه نماد مشکلات دانش آموزان را به حداقل می رساند.

مدیر آموزش وپرورش منطقه کهریزک افزود: آسیب‌های اجتماعی در کشور و همچنین در سطح منطقه اوج گرفته و یکی از راهکارهای اساسی این است که کارگروه‌هایی مبنی بر کاهنده آسیب‌های اجتماعی تشکیل شود و عملگرایی واقعی نسبت به طرح نماد منتج به کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان این مرز وبوم خواهد شد و این مهم زمانی اتفاق می افتد که همه نهادهای ۹ گانه ائتلاف همکاری لازم را تا سرانجام کار داشته باشند.

گفتنی است در ادامه جلسه محمود قرنی کارشناس مشاوره و فاطمه شفیعی کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گزارشی از روند اجرای برنامه و مشکلات و چالش‌های موجود ارائه کردند.

در پایان جلسه هماهنگی های لازم در خصوص همکاری نهادها و ارگان ها در خصوص آسیب های اجتماعی موجود انجام شد.

خبرنگار : علی رجبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار