رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر:

کتاب مهمترین ابزار برای جهاد تبیین است

کاشمر(پانا) - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر عنوان کرد کتاب مهمترین ابزار برای جهاد تبیین است.

کد مطلب: ۱۳۳۱۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
کتاب مهمترین ابزار برای جهاد تبیین است

محمد فیض عارفی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر در نشست کتاب و جهاد تبیین، در سخنانی با اشاره به لزوم تببین معارف اسلامی و انقلابی برای نسل جوان گفت: پس از اتفاقات اخیری که در کشور افتاد، همه ما به چیزی پی بردیم که مدت‌ها قبل مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرده بودند و آن عبارت است از لزوم پرداختن به جهاد تبیین و این مساله مصداق همان ضرب المثلی شد که می گوید آنچه جوان در آینه می بیند، پیر در خشت خام می بیند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب برای مقوله تبیین از اصطلاح جهاد، استفاده کردند و این نشان می‌دهد برای کار تبیین باید جهادی کار کرد و همچنین بیانگر این مطلب است که تبیین، ارزش جهاد در راه خدا را دارد.

وی افزود: برای تبیین و انتقال مفاهیم و اخبار درست به نسل جوان و نوجوان از ابزارهای مختلفی می توان استفاده کرد و هر ابزاری هم تأثیر خاص خودش را دارد. به عنوان نمونه می‌توان از ابزارهای هنر، شعر، سرود، تئاتر، موسیقی، فضای مجازی و دیگر ابزارها استفاده کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر خاطرنشان کرد: همه‌ ابزارهای تبیین، فواید و اثرگذاری خودش را دارد و باید مورد استفاده واقع شود؛ اما هیچ ابزاری مانند کتاب، اثرگذاری عمیق و کامل بر روی مخاطب ندارد و سایر ابزارها مانند شعر، سرود و تئاتر هم باید مفاهیم موجود در کتاب‌ها را منتقل کنند.

فیض عارفی ادامه داد: تلاش برای کتاب‌خوان کردن نسل جوان و نوجوان، معرفی کتاب‌های مناسب و انس دادن فرزندان با کتابخانه‌های عمومی بخشی از جهاد تبیین محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تقویت خودباوری فردی و ملی در بین جامعه به ویژه جوانان گفت: در حوادث اخیری که در کشور اتفاق افتاد، نبود خودباوری در بخشی از جامعه به وضوح مشخص شد و این نشان می‌دهد باید خودباوری ملی را با معرفی افراد موفق و همچنین پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور برای جامعه تبیین کرد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه کتاب‌ها می‌تواند به تقویت روحیه خودباوری ملی نسل جوان و نوجوان منجر شده و آنان را در برابر تلاش بیگانگان برای هویت‌زدایی ملی بیمه کند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر در پایان ضمن معرفی کتابخانه‌های این شهرستان از طلاب و روحانیون خواست در تبلیغات دینی خود موضوع لزوم توجه به کتاب و ارتباط با کتابخانه‌ها و همچنین تشویق خیرین و واقفان برای وقف در حوزه کتاب و کتابخوانی را در دستور کار قرار دهند.

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار