مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری:

کیفیت‌بخشی به آموزش با اهمیت دادن به حوزه پژوهش امکان‌پذیر است

شهرری(پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری کیفیت‌بخشی به آموزش را فقط با اهمیت‌دادن به حوزه پژوهش امکان‌پذیرخواند.

کد مطلب: ۱۳۳۰۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت‌بخشی به آموزش با اهمیت دادن به حوزه پژوهش امکان‌پذیر است

یعقوب ایمانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری،در جلسه کمیته هفته پژوهش با اشاره به آموزش‌های غیرحضوری در دوران کرونا گفت: با وجود استمرار تعطیلی آموزش‌های علمی، با هدف وارد کردن آسیب علمی به دانش‌آموزان در دوران کرونا، خوشبختانه با همت دولت در واکسیناسیون عمومی، شرایط برای آموزش حضوری فراهم شد تا دانش‌آموزان بتوانند در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی شرکت کنند.

وی بیان کرد: حوزه آموزش و پرورش بسیار مهم است، چرا که تحول در هر جای دیگری مستلزم تحول در نیروی انسانی است و معلمان پیش قراول تحول و نوآوری هستند، زیرا معلم پژوهنده با نگاه دقیق و مبتنی بر واقعیت در کلاس وارد می شود و با نگاه علمی به مسائل کلاس می پردازد و در نهایت راه حل‌های مطلوب برای حل مسأله را ارائه می دهد و با مدنظر قرار دادن مسأله دانش آموزان، به وضعیت جدیدتری می رسد. این معلم در آن کلاس موفق و در سال‌های بعد با دانشی که تراکمی افزایش یافته، در کلاس‌های دیگر موفق خواهد بود، چرا که این دستاوردها نتایج تجربی پژوهندگی اوست.‌

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری افزود: البته باید این تجربیات و دستاوردها به صورت پژوهشی جمع آوری و طبقه بندی شوند، تا علاوه بر خود معلمان، دیگران هم از نتایج تجربیات و پژوهش‌ها بهره‌مند شوند. تمام سطوح پژوهندگی از مدرسه تا ادارات، تاکیدی است برای یک گام رو به جلو و این یک وضعیت روبه جلو و رو به رشد برای آموزش و پرورش محسوب می شود.

ایمانی خاطرنشان کرد: ما عموما یک مدل را به طور مداوم تکرار می کنیم اما هدف این گردهمایی این است که روحیه پژوهشگری را با هم‌افزایی بیشتر و ایجاد موجی از نگاه نو و تحولی به مسائل؛ تعمیم بخشیم. همانطور که پیش‌تر الگوهای برتر آموزشی را تقدیر و ترویج می‌کردیم اکنون نیز می بایست در حوزه پژوهشگری از تجربیات همکاران استفاده بهتر داشته باشیم.

خبرنگار: مائده رحمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار